fbpx

למה משפך "Evergreen" זהו חלום רטוב שאין לו אחיזה במציאות

תמונה של הראל לוי

הראל לוי

״ברגע שאתה בונה את הפאנל שלך והוא עובד, כל מה שנשאר זה להוסיף 0 לתקציב ולהישען לאחור״

מוכר?

המיתוס הזה מסתובב כבר המון שנים בעולם השיווק. משווקים, מלווים ומנטורים מטעם עצמם מוכרים את החלום הרטוב של משפך שיווקי שמזרים לעסק שלך לקוחות על בסיס קבוע ללא שום התעסקות. בונים אותו פעם אחת – וכל עוד לא מדובר על זמן ספציפי, כמו הקורונה למשל – הוא יכול לרוץ לעד. סך הכל נשמע הגיוני, למה משהו שעובד טוב יפסיק לעבוד? אז זהו, שבמציאות זה לא בדיוק עובד ככה ואם יש לכם משפך שיווקי או שאתם מתכננים לבנות אחד אתם תגלו את זה מתישהו.. או שפשוט תקראו את הפוסט הזה ותחסכו לעצמכם את האכזבה.

אז למה פאנל שיווק לא יכול לרוץ לנצח?

  1. האווטאר משתנה
    הלקוח האידיאלי שלכם – תמיד מתנהג, מדבר וחושב אותו דבר? צריך את אותם דברים? כנראה שלא. אנשים משתנים, תקופות משתנות. בעולם בכלל ובישראל בפרט לא חסרים אירועים שדורשים תגובה או שינוי בתהליך המכירה – מלחמות, מגפות, בחירות ובמקרים אחרים גם תהליכי שינוי חשיבה שמתבצעים באופן איטי אך תמידי. הפאנל שלכם במקרה הטוב ייחלש ובמקרה הפחות טוב פשוט ימות.
  2. הסביבה העסקית משתנה
    חוקים ורגולוציות, מתחרים חדשים, טכנולוגיות חדשות – כל אלו משנים את הסביבה העסקית וגם את העסק שלכם. אם העסק והסביבה משתנים, גם תהליכי השיווק שלכם צריכים להשתנות.
  3. מדיה – פרסום ממומן ברשתות
    תחום קניית המדיה, PPC, משתנה ומתחדש כל הזמן. ללמוד את זה לוקח זמן, אבל לעקוב אחרי השינויים? כאן כבר צריך ללכלך את הידיים יום יום, לעשות טסטים חדשים ולהתיישר לפי החוקים של פייסבוק, אפל, גוגל ושאר הענקיות. ההגבלות רק הולכות ומחמירות – דמיינו את זה כאילו יש קו של הגבלות מסוימות שככל שחולף הזמן הקו הזה הולך אחורה ומגביל אתכם עוד יותר. מודעות שפרסמתם בעבר נחסמות היום בגלל ״פגיעה ברגשות״ או כל סיבה מופשטת אחרת, חשבונות מודעות נחסמים הרבה יותר בקלות ובשניה יכולים להוריד את השאלטר על קמפיינים שאושרו וכבר רצו תקופה. כמובן במה שעובד טוב לא נוגעים – אבל תמיד צריך להסיט חלק מהתקציב לטסטים חדשים כדי להתכונן למכשולים.
  4. רענון קריאייטיבים – בעיקר בתקציבים גבוהים
    מעטות המודעות שראיתי שרצות המון זמן מבלי להישחק. הן כבר צברו הרבה אינגייג׳מנט ומשהו שם פשוט עובד. הרוב – לא ככה. במיוחד לא בתקציבים גבוהים. הקריאייטיב והקופי שלכם צריכים חידושים ועדכונים כל הזמן, לרענן ולעניין את הפיד של הלקוחות בדברים חדשים זה לא משהו שהוא מותרות – צריך לעבוד על זה כל הזמן ולבנות לזה את המנגנון הנכון.
  5. לחפש את השלב הבא
    סבבה, נניח וקרה המקרה הנדיר שבו יש לכם פאנל, הוא עובד, הוא ממיר, אתם עושים כסף והכל סבבה. זהו? כאן עוצרים? תנו לי להגיד לכם משהו מנקודת המבט שלי – הפוטנציאל הוא פשוט בלתי מוגבל. קשה לי לראות בעלי עסקים שלא מנצלים את הכוח שיש היום כדי לממש אותו. לכן הגישה שלנו היא תמיד לשפר את הפאנל ולמצוא את ה NEXT LEVEL, ככה אנחנו קוראים לזה בסוכנות. יש לנו רשימה של עשרות רבות של רעיונות שאפשר להטמיע במשפכי שיווק כדי לשפר את אחוזי ההמרה בפאנל, להוריד מחירי עלות, לשפר את איכות הפניות או פשוט ליצור פאנלים זוויות חדשות. ככה צומחים ולא דורכים במקום.

לסיכום, אל תצפו שהפאנל שלכם יעבוד תמיד. אני האחרון שיגיד שזה לא אפשרי כי יש לנו לקוחות עם קמפיינים שרצים פצצה במשך תקופות ארוכות (שנה +, 9+ חודשים ועוד). אבל הם יוצאי הדופן – הרוב המוחלט דורשים עדכונים, תחזוקה ובעיקר פשוט יש להם המון פוטנציאל שצריך לנצל באמצעות מהלכי NEXT LEVEL.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *