fbpx

פודקאסט פרק 1: למה לשאול לקוחות ״מה הבידול שלי״ זה רעיון גרוע

תמונה של admin

admin


פרק 1


Tal Voronel (00:02.065)
שלום הראל מה המצב? ברוכים הבאים לכל מי שמאזין לפודקאסט. מה אנחנו פודקאסט, הראל, איך אתה מגדיר את זה בעצם?


Harel Levy (00:15.086)
אנחנו בוא נגיד זבוב על הכיר בנקסט מרקטינג


Tal Voronel (00:20.753)
יאללה אז אנחנו זבוב על הקיר, מספרים מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים, מה שאנחנו לומדים תוך כדי תנועה וחוויה, אבל תכלס לא משנה איך זה נקרא המטרה פה היא פשוט לחלוק תוכן, לחלוק תובנות ולשתף. אז היום אנחנו מדברים, על נושא שאנחנו מטיפים עליו די הרבה. הנושא הזה בגדול מדבר על ייחודיות ובידול של עסק וספציפית אנחנו מדבר גם על השאלה של


למה זה רעיון כזה גרוע לשאול את הלקוחות המרוצים שלך מהו הבידול שלך? שזה כאילו נשמע מוזר, נכון? אבל תכף אנחנו נגלוש לדבר הזה. אז לפני זה בוא נתחיל מה זה ייחודיות ולמה זה כל כך חשוב. מה, אתה רוצה להתחיל שניה? מה זה הדבר הזה ייחודיות ולמה זה חשוב?


Harel Levy (01:09.198)
אני גם רוצה להתחיל בכלל, איך הגענו בכלל לדבר על הדבר הזה כי לפעמים אנשים מדברים על זה, תופסים את זה אה, בידול, ייחודיות, זה מותג תופסים את זה בצורה פחות נכונה ממה שצריך. אני רוצה להזכיר לך שהגענו לזה אחרי שפרסמנו, עשינו לפרסם עסקים וראינו שמשהו לא עובד


Harel Levy (01:37.294)
אז בדקנו, אנחנו בודקים מה לא עובד פה בפאנל הזה אולי זה הקופי, אולי זה המודעות, אולי זה ההצעה ועד שהגענו, עברנו על כל הדברים עד שבסוף הבנו, שמה שמשפיע הכי הרבה על הפרסום ועל השיווק זה הבידול של העסק, האם יש לו משהו מיוחד משהו, איזשהו מאפיין מיוחד בעסק שמבדל אותו מהשאר


Tal Voronel (02:08.177)
כן אני מסכים איתך ואני חושב שאתה יודע פעם זו הייתה איזו מילת buzzword כזו של ״כן בידול וזה״ זה חשוב כל מיני מנטורים. אבל אני חושב שככל שהתקדמנו עם השנים והפרסום הממומן נהיה יותר נפוץ אז ככה הבידול מקבל יותר ויותר חשיבות. אם פעם זה היה אולי nice to have היום זה must have ואם אתה רוצה להצליח בקמפיין הממומן פשוט בגלל שיש


אין סוף כמוך שמתחרים על אותם עיניים, על אותו קהל יעד. ולכן אם אתה לא יודע להגדיר בדיוק מי אתה, מה אתה, ועבור מי, אתה יכול לוותר מראש. ואני מסכים עם מה שאתה אומר, שהרבה פעמים בעלי עסקים, הם לא מקבלים את זה. כי הם אומרים, תשמעו, הסוכנות שאולי עושה לי עבודה לא מביאה לי מספיק לידים. אבל אם אתה רגע מסתכל לעומק, אתה מגלה ש…


הם כאילו אומרים: ״בהצלחה לך סוכנות, תעשו קסם תביאו לי את הלידים שלכם זה התפקיד שלכם״ אז ברור שזה התפקיד שלנו כן אבל הרבה פעמים בעלי העסקים מפספסים את העניין הזה שהם חושבים שהטקטיקה היא זו שאמורה להביא להם את התוצאה. הקריאטיב הטירגוט המדויק או הקופי או משהו בסגנון הזה אבל למעשה הרבה פעמים זה משהו שמתחיל בדבר הרבה יותר עמוק כזה שזה מה שונה בכלל


Harel Levy (03:32.046)
זה הפיצוח האמיתי


Tal Voronel (03:35.313)
בדיוק בול, יפה הגדרת את זה יפה, פיצוח אמיתי מתחיל בייחודיות. עכשיו מה זה ייחודיות? איך שאני רואה ייחודיות זה מה העסק הזה שונה משאר העסקים ועבור מי. אני חושב שאלה שני הדברים המרכזיים שצריך להבין. במה אתה שונה? מהעולם ולמי אתה מדויק.  מה אתה אומר?


Harel Levy (04:02.094)
וחשוב גם להגיד ש… כן, מאוד הגדרה טובה חשוב להגיד עוד ש… צריך שיהיה בזה איזשהו ערך אמיתי צריך שיהיה איזשהו ערך אמיתי, לא סתם אני שונה כי אני מיוחד או שאני… יש לי איזשהו סתם משהו שונה או משהו אלא צריך משהו שהוא מובנה במוצר שאתה אומר, בוא נה, הנה, זה באמת


Harel Levy (04:29.710)
ערך שהלקוח רואה אותו, והוא אומר את זה אני רוצה כי יש את זה, כי יש את הדבר המסוים הזה בתוך השירות, בתוך המוצר הזה זה לא סתם להמציא דברים, כאילו אנשים רואים, אה, אני רק אזיז את זה טיפה ימין ושמאלה ואני כבר ייחודי אז יש את הייחודי זה זה לא מספיק, צריך להיות ייחודי אבל עם ערך




Tal Voronel (04:57.777)
וואי נגעת פה בסוגיה כל כך חשובה, זה נכון, זה בדיוק העניין הזה. הרי זה לא מספיק אם אתה עסק, אתה אולי הבעל עסק היחידי שיש לו גרב אחת ורודה, גרב אחת צהובה, אבל זה לא מעניין, נכון? צריך שהייחודיות שלך תיתן ערך למישהו שזה מעניין אותו. אז יפה, אחלה חידוד. מעולה.


אז למה זה כזה גרוע לשאול לקוחות? לשאול לקוחות אני רוצה רגע לדבר על משהו נוסף, כאילו לשאול לקוחות למה זה גרוע, עוד פעם אני אנסח את זה מחדש לפני שאנחנו צוללים לשאלה של למה זה גרוע לשאול לקוחות מה הייחודיות שלך, אני רוצה שנדבר על משהו, משהו נוסף וזה העניין הזה של מה גורם לבעל עסק להגיע אליך מלכתחילה.


Tal Voronel (05:55.697)
זו השאלה הראשונה שצריך לשאול ושאלה שנייה זה מה גורם ללקוח להישאר אצל בעל העסק? אלה שתי שאלות נפרדות שלפעמים מתבלבלים ביניהן וזה כמובן מוביל אותנו בהמשך לתשובה לשאלה המקורית של למה זה גרוע לשאול את הלקוחות מה הייחודיות אני ניסחתי את זה ממש גרוע אתה רוצה רגע אתה מבין את השאלה שלי או את מה שאני מעלה?


Harel Levy (06:21.710)
בוא נתחיל בזה שאנחנו עכשיו, או בעל עסק, או אנחנו רוצים למצוא את הייחודיות שלו אז מאיפה מתחילים בכלל? מה זה ייחודיות? מה זה הבידול? איך אתה מגיע לזה? יכול להיות שיש לך ואתה לא יודע אז אחת הדרכים הכי טובות זה באמת לשאול לקוחות או לשאול לקוחות פוטנציאליים


Harel Levy (06:47.758)
עכשיו מה ההבדל בין לקוחות פוטנציאליים ללקוחות שהם כבר איתך? שלקוחות פוטנציאליים בוחרים בך או אל מול המתחרים שלך או אל מול אלטרנטיבות שלך ולקוחות קיימים, הם כבר, הם בוחרים להישאר איתך הם לא בוחרים אותך על פני מישהו אחר אז פה יש שני ערכים שהם שונים, יש ערך שרוב


Harel Levy (07:16.590)
בהתחלה להצטרף אליך בכלל ואחרי זה להמשיך איתך. שני דברים שונים.


Tal Voronel (07:25.521)
בדיוק וזו השאלה הכי מהותית, או זו הבעיה המהותית בלשאול לקוחות מרוצים מה טוב בך או מה הייחודיות שלך כי עבור הרבה מאוד לקוחות שנשאלים למה אתה נשאר דווקא אצלו אז רוב הפעמים או הרבה מאוד מהפעמים יגידו הוא אמין, הוא מקצועי, הוא נותן שירות נורא טוב, כל


זה זו הסיבה, אלה הסיבות שבגללו אותו לקוח נשאר אצל בעל העסק אבל זו לא הסיבה שמלכתחילה הוא הגיע אליו. אני שם סייג כי אני אומר את זה בצורה מובהקת כן כל העסקים זה ככה, יכול להיות שיש לך מראש אתה נכנס לאיזו נישה מאוד מבודלת וכולי ואז בסדר אבל ברוב המקרים ברוב הכמעט מוחלט של המקרים זה ככה שירות שהוא ממש טוב או מקצועיות


או דברים בסגנון האלה, אז זה בדרך כלל, זה מה שגורם לקוח להישאר אצלך, אבל לא לבוא. וזה ניואנס נורא חשוב.


Tal Voronel (09:44.241)
אני רוצה דוגמה ללקוח שלנו כשניסינו להבין ממנו מהי הייחודיות שלו בהתחלה אנחנו שואלים אותו מהייחודיות שלך לפני שאנחנו ככה צוללים פנימה אז הוא אומר אני זמין ללקוחות. כאילו יש לו חברה לייעוץ עסקי דווקא חברה יפה הוא אומר אני זמין ללקוחות של 24/7


הם מקבלים פתרון לכל בעיה שהם מעלים. אתה יודע, דברים בסגנון הזה. כלומר, הוא שם… הוא מעלה על נס את השירותיות המאוד גבוהה שלו. וזו הסיבה שלקוחות נשארים אצלו לאורך זמן. זה יפה. הוא מצליח לגייס לכוח. כשהוא הצליח לגייס לכוח, הבן אדם נשאר אצלו לאורך הרבה זמן בגלל הדברים האלה. אבל ללקוח שמגיע אליו


וגם שהוא שואל את הלקוחות זה מה שאומרים לו ״שמע אנחנו מתים עליך כי אתם נותנים ככה ואתם 24/7 וזה והייתה לי את הדילמה הזו אני לא אשכח ואתם באתם בשמונה בלילה יום שישי וזה ונתתם לי את הפתרון מת עליכם בגלל זה הם נשארים אצלו אבל זו לא הסיבה שהם מגיעים אליו מלכתחילה. אז ובגלל זה ואני חוזר על השאלה שצריך לשאול את הלקוחות כדי להבין מהי הייחודיות שלך זה לא למה אתה מבסוט עלי או מהי הייחודיות שלי


השאלה שצריך לשאול זה למה הגעת אליי וברגע שבן אדם נגנס עם עצמו לראש של רגע איפה הייתי לפני שבאתי אליו מה היה המצב העסקי שלי מה היה המצב שלי בחיים למה הגעתי אליך למה היה לי צורך להגיע אליך ואז מתוך המקום הזה זו השאלה שצריך לשאול. וככה צריך לגרום לו באמת להתייחס אליה, אחרת זה חסר משמעות אחרת תמיד הבידול של כולם יהיה הם שירותים אמינים מקצועיים וזה שום דבר.


Tal Voronel (12:07.089)
אז בעצם הדבר שהבידול צריך להיות, השאלה והכיוון של מה בידול צריך להיות הוא להסתכל על זה בהקשר של איפה הבן אדם נמצא היום, הקהל יעד שאנחנו מכוונים על איפה הוא נמצא היום ולאן הוא רוצה להגיע כלומר הבידול שלנו הוא סביב התוצאה שאנחנו יודעים לספק ללקוח. סביב התוצאה, סביב איפה הוא רוצה להיות בסוף, אתה יודע אפשר לקחת את זה למגוון של מקומות כן אם אתה עכשיו.


Tal Voronel (12:37.105)
אז אני אתן דוגמה, יש לנו לקוח שהוא חברת תוכנה. אז מה שהם יודעים לעשות זה מוצרים, הם יודעים לפתח מוצרים שהם קאסטו מייד ללקוחות, לעסקים.  כאילו, מפתחים להם סאאס קאסטום מייד. ואז כשניסינו להבין מהי הייחודיות שלהם, אז הם תמיד דיברו איתנו על כל מיני דברים כמו אנחנו מפתחים קאסטום מייד וכל מיני דברים כאלה שזה נחמד, זה נשמע לא רע, ולקוחות מבסוטים עלינו.


Harel Levy (13:04.366)
דברים שמעניינים אותם יותר, פחות את הלקוחות כאילו.


Tal Voronel (13:08.081)
כן, יותר מזה, הם אמרו כאילו מה שטוב אצלנו גם זה שלקוחות נשארים אצלנו לאורך זמן זה כי אנחנו עושים להם גם את הפיתוח וגם את האחזקה הטכנית אחר כך לאורך זמן אם אתה איזה פרילנסר אז אחרי זה קשה לך לעשות את האחזקה לאורך זמן אבל אצלנו אין את הבעיה הזאת כי אנחנו חברה גדולה יש לנו איזה 20 עובדים ואנחנו יכולים לספק את האחזקה השוטפת לאורך זמן. אחלה אבל זה בדיוק מראה את הסיבה שבגללה לקוחות נשארים אצלנו


אבל לא הסיבה הזו, היא שגמרה ללקוחות להגיע אליהם. ואז כשנכנסנו עמוק יותר פנימה וניסו להבין מה בסוף אתם יודעים לעשות ללקוחות. בדרך אגב, הם יודעים לעשות מגוון רחב של ערך מוסף ללקוחות, נכון? אם אתה זוכר, יש להם חברות קטנות, חברות בינוניות, יש להם חברות קורפורייטס גם. אז היינו צריכים לדייק מה הכי מתאים לממומן, ואז מתוך זה, כאילו אתה יודע שיש מספיק כאלה וכולי, ואז מתוך זה מה הצורך שאפשר לספק.


ואז אני מזכיר לך מה שעלינו עליו בסופו של הדבר זה שהבעל העסק, הלקוחות הכי מתאימים עבורם זה כאלה שהם מנכלים שהם בעומס, שהם, החברה שלהם בצמיחה, והם מתחילים להרגיש שהם מאבדים שליטה ככל שהם צומחים של עסקים, זה לא היה גדולים ממש, זה היה כאילו לא קורפורייטס אבל


Harel Levy (14:18.830)
של עסקים גדולים.
שמתמודדים עם כל מיני בעיות של עסקים גדולים שזה גם ניהול עובדים וניהול ידע בתוך הארגון כל מיני דברים כבר שזה טיפה מעבר לעסק קטן


Tal Voronel (14:41.873)
נכון זה ממש לא היה עסק קטן נכון זה היה איפשהו עסק נגיד בינוני אם צריך להסתכל רגע לפי הגדרות של זה אבל הנקודה העיקרית היא שבסופו של דבר הייחודיות או הבידול שלהם זה שהם ידעו לייצר מערכת custom made למנכל העמוס שהחברה שלו בצמיחה ואז יש שם כבר ייחודיות מעניינת כאילו מנכל עמוס רואה את זה, כולו בטירוף, מאבד את הידיים ואת הרגליים שלו ופתאום הוא אומר ״אה


זו בדיוק הבעיה שלי אני היום עמוס אין לי זמן לחיים שלי ואז הם יודעים לפתור לי את הבעיה הזאת מצויין״ אחר כך אותו מנכל עמוס נשאר אצלם בגלל שהם יודעים לתת לו אחזקה שוטפת וכאלה אבל אותו מנכל עמוס בחיים לא היה שוקל לפתח מערכת בגלל שהם יודעים לתת אחזקה טובה אז אני חושב שהנקודה הזו די מזקקת הרעיון או אם אני רגע צריך לסכם אותה במשפט אז לקוחות


מרוצים נשארים אצל בעל העסק בגלל כל השירות ודברים בסגנון הזה אבל זה לא מה שגורם להם לבוא מה שגורם לבוא. ללקוחות לבעלי העסקים זה בגלל שהם רוצים לקבל את התוצאה שאותו עסק יודע לספק וסביב המקום הזה אנחנו צריכים לחשוב גם על הבידול והייחודיות של העסק. וכך מוצאים את הבידול


Harel Levy (16:01.134)
איך מוצאים את הבידול מהמסיון שלך?


Harel Levy (16:06.926)
אפשר למצוא את הבידול בכמה שאלות, מה השאלות המרכזיות שאפשר לשאול


Tal Voronel (16:14.961)
שאלה טובה ומאתגרת. צריך עכשיו רגע לפשפש במוח ולראות מה אנחנו עושים בדרך כלל. אני חושב שזה מתחיל להבין, לשמוע את העסק עצמו, כאילו ברגע שאתה שומע את העסק, אז יש את מה שבא לעסק אומר לך, ויש את מה שאתה מזקק מתוך זה, כי הרבה פעמים בעלי העסקים לא יודעים להגיד את זה. הם אומרים אנחנו מספקים, סתם אני חוזר לדוגמה הזו של התוכנה, אנחנו מספקים תוכנה שהיא custom made.


Tal Voronel (16:44.401)
מתוך המקום הזה אתה צריך להבין ולשאול אותם שאלות כל הזמן. אני חושב שאולי זו השאלה, השאלת מפתח טובה, שאלה מצוינת כי עכשיו מכאן מתקדמים עם זה. אז השאלה שצריך לשאול, מתוך המקום זה, ולמה זה טוב? למה זה טוב ולמי זה טוב? אוקיי, אתם יודעים לתת, לפתח מערכת שהיא קסטומייד. אבל למי אכפת מזה? למה זה טוב?


Tal Voronel (17:10.608)
ואז מתוך המקום הזה לאט לאט השאלות האלה, שאלה כזו היא שאלה טובה שהיא יודעת להכווין את התשובה בסופו של הדבר את הזיקוק. אוקיי אז אני חושב שיש פה יש פה שילוב של בעל העסק שצריך לדבר וצריך אין או אוזן בוחנת שמקשיבה וכל הזמן שואלת את עצמה אבל למי זה טוב למי זה טוב למי ולמה זה טוב ואז בעצם שתי השאלות האלה של למי זה טוב ולמה זה טוב אם שואלים אותן מספיק פעמים
וחופרים יותר לעומק אז אפשר להגיע לערך המוסף האמיתי שהחברה יודעת לספק לעולם. ואז מתוך זה לראות מה יכול להיות.


Harel Levy (17:46.158)
אתה אומר בעצם, בוא נגיד טיפ לבעל העסק שרוצה עכשיו למצוא את הבידול שלו זה, תחשוב כמו הדג ולא כמו הדייג, תחשוב כמו הלקוח שלך תחשוב, אם יש לך את איזושהי בעיה, את הבעיה הספציפית הזאת מה אתה היית עושה, מה היית בוחר ולמה


Harel Levy (18:14.094)
בוא נגיד עכשיו, בעל עסק מקשיב לנו ורוצה להגיד לו כי אני רוצה למצוא את הבדול שלי את הייחודיות שלי על מה הוא צריך לחשוב? הוא צריך לחשוב כמו הלקוח זאת אומרת להיכנס לראש של הלקוח להגיד ״אם הייתי עכשיו הייתה לי את הבעיה הזאת או הייתי צריך את המוצר הזה למי הייתי פונה ולמה״


Harel Levy (18:40.942)
ואז בעצם הוא מגיע לתשובה הזאת של מה הבידול שלו ואז משם בריברס אנג'נירינג הוא צריך להכניס את זה לשיווק 


Tal Voronel (18:52.785)
כן נכון אבל אני חושב שזה אפילו קצת יותר מורכב מזה בגלל שהרבה פעמים יצוצו כמה תשובות כי אתה יודע רוב העסקים הם מספקים שירות או מוצר לא משנה הם מספקים את התוצרת שלהם אפשר להגיד תוצרת, את המוצר או את השירות נגיד למגוון מסוים של לקוחות


Tal Voronel (19:22.417)
ולכן, וכשאתה מבין את זה אתה אומר רגע, אם עכשיו בדוגמה של הפיתוח תוכנה אז הם יודעים לספק ערך מאוד גבוה לקורפורייטס נכון למחלקה בתוך קורפורייטס והערך המוסף שהם נותנים שם הוא מסוים, הבנפיט שהם נותנים הוא מסוים כלומר למה הם עוזרים ולמי הם עוזרים הוא מסוים נגיד לקורפורייטס הם עוזרים להם


Tal Voronel (19:52.305)
הם עוזרים למשהו מסוים, אבל אם אנחנו חושבים על המנכל בחברה בצמיחה שיש לו חמישים עובדים, והוא מתחיל רגע להבית האדם ואת הרגליים, ככל שהעסק שלו גודל, הערך המוסף שהחברה הזאת יודעת לתת הוא שונה. ולכן בדרך כלל לעסקים שהם כבר בגיל מסוים, אז יש את המגוון הזה של כמה סוגים של לקוחות. ואז הם צריכים לזקק מתוך המקום הזה עבור מי


הערך המוסף שלי עבורו הוא הכי גדול. הרבה פעמים זה כרוך בכמה פאנלים שיווקיים.


תראה, וגם לא כל הלקוח עצמו כשאתה מסתכל על הלקוח הוא לא תמיד הבן אדם שאתה צריך לפנות אליו פה, בדוגמה זאת, אנחנו לא פונים לבעל העסק אלא פונים למנכר זאת אומרת, אתה צריך גם לחשוב בתוך העסק שאתה פונה אליו


Harel Levy (21:02.350)
בדרך כלל אנחנו B2B אז אם זה העסק שאתה פונה אליו אז להבין שמה למי את צריך לפנות אם זה ה-HR, אם זה המנכל או CTO זה בעיקר


Tal Voronel (21:15.345)
לגמרי, זו סוגיה גם נפרדת ושונה ואני מסכים איתך, ורגע אני רוצה אבל לחזור לנקודה של הבידול והבידול צריך להבין זה לא משהו של זה הבידול שלך וזהו, אתה יודע נגמר, הגדרת עכשיו רוצים זה לכל החיים, הבידול הוא יכול להיות גם פר פאנל


כלומר אם אני עכשיו חושב שוב על החברה הזאת אז אני יכול זה פשוט אני ממשיך את הנקודה מקודם אז אני יכול לטרגט או לכוון במסרים בפאנל בתהליך השיווקי לגורמי מקצוע או לפונקציות מסוימות בתוך קורפורייט או לחילופין אני יכול לטרגט את אותו מנכל אבל זה יהיה בעיות שונות ופתרונות הפתרון אולי יהיה דומה נגיד תוכנה שהיא custom made


אבל הבעיות שאני יודע לתת להן מענה שונות במהות ולכן כל התהליך השיווקי הוא גם שונה במהות, אתה יודע, המסרים, כל הטרגוט הכל שם שונה למעשה ולכן הייחודיות יכולה להיות גם פר פאנל. אני חושב שזה ניואנס שהוא מעניין והוא חשוב


Harel Levy (22:34.190)
כן, כי בדרך כלל אנשים פוחדים עכשיו להצהיר על עצמם ככה וככה אבל זה לא חייב להיות תמיד ההגדרה של העסק, הבידול יכול להיות פשוט האסטרטגיה של הפאנל הספציפי הזה, לאווטאר הספציפי הזה אפילו למוצר הספציפי


Tal Voronel (22:52.305)
נכון, בדיוק לגמרי. כלומר אז אם עכשיו רגע אנחנו מנסים להגדיר את זה בצורה קצת יותר רחבה אז הייתי אומר שיש את הייחודיות של העסק גג כזה אבל יש גם ייחודיות שהיא פר פאנל שכמובן שהן צריכות להיכלל בתוך הדבר אז אתה יודע נגיד הייחודיות הגדולה של העסק היא אנחנו מפתחים תוכנות קאסטום מייד ובתוך זה יש קשיות


קסטומאד למנכל שבעומס, למנהל מערכות מידע שצריך אינטגרציה בין כל המערכות שיש לו נגיד ואז שאתה מסתכל על זה ככה קודם כל זה פחות מלחיץ נכון אתה אומר טוב אני אעשה בידול וייחודיות לפן זה לא עכשיו אני מתחתן עם הייחודיות הזאת אבל זו הדרך להסתכל על זה ואז דרך אגב ככל שגדלים בתקציבים אז אתה גם צריך באמת ליצור


Tal Voronel (23:49.745)
תפאנלים שונים, אווטאר שונה ואז זה מתחבר כן, אבל בדרך כלל, אתה יודע זה תלוי באיזה מקום העסק נגיד מגיע אלינו כן, בדרך כלל אם הוא מגיע בשלב שהוא מוקדם ועכשיו רוצה להיכנס לשיווק הממומן אז אנחנו נעשה לו פאנל אחד, כאילו הlow hanging fruits אנחנו נמצא מהאווטאר שהכי מתאים לו, הכי מדויק לו ואז אנחנו נעשה את כל התהליך השיווקי עבורו, אבל לאט לאט ככל שהוא גדל בתקציבים וכבר הפאנל המסוים מפוצח אז אנחנו נלך על


על אחרים, אבל אני חושב שהעיקרון פה נראה לי די מובן


Harel Levy (24:29.518)
יאללה מגניב אבל זה נושא חשוב כי זה מאיפה שהכל מתחיל בשיווק בדיגיטל. בלי זה אנשים לפעמים או יתאכזבו מסוכנויות או יתאכזבו מהפרסום ויגידו הפייסבוק כזה לא עובד. זה בכלל לא קשור לפייסבוק לא קשור לסוכנות אגב גם כי בדרך כלל סוכנות גם לא עושות את זה. סוכנות המהות של סוכנות שיווק


Harel Levy (24:58.158)
לקבל את כל הדברים על את כל הסטרטגיה השירוקית מהעסק כבר מוכן לא הרבה עכשיו יושבים ומוצאים את הבידול של העסק למרות שזה בפארטו זה 80 אחוז


Tal Voronel (25:09.809)
נכון, דרך אגב, כן, לגמרי, זה ממש ה-80 אחוז, ודרך אגב אני חושב שזה, בחלק מהמקרים זה קצת בעייתי לבנות במירכאות על העסק שיעשה את זה, ואני אסביר גם למה, כי כדי בסופו של דבר לזקק את הייחודיות צריכים פה שני אנשים, שני סוגים של אנשים, שמגיעים ממקום אחר לגמרי. סוג אחד של בן אדם זה המקצוען שמבין הכי הרבה בעסק. הוא מבין מה קורה בתוך העסק, כל נבחי העסק שלו.


מכיר את כל הלקוחות וזה. הסוג השני של הבן אדם זה בן אדם עם ראש מרקטינג שהוא ידיע להגיד מה יעבוד מתוך כל הדבר הזה שאתה נותן לי מה יעבוד לפרסום ממומן ולכן לתת רק לעסק להגדיר מהו הבידול מהי ייחודיות זה יכול להיות לפעמים בעייתי. חלק שוב חלק מהעסקים עושים את זה מצוין כן אבל הרבה פעמים צריך את הראש מרקטינג הזה כדי לשלב בין השניים ולהביא לתהליך שיווקי מוצלח בדיגיטל.


Harel Levy (26:03.214)
צריך ניסיון… הניסיון בדיגיטל הוא חשוב להבין מה יכול לעבוד מה לא יעבוד מה לעבוד בפייסבוק, מה לעבוד בגוגל