פרק 10 (ההכרות)
Tal Voronel (00:06.67)
המטרה של היום היא לצבוע את מאיפה אנחנו באים מאיזה מקום… קצת להסביר ואולי לספר את הסיפור שלנו של מאיפה כל אחד מאיתנו התגלגל. אנחנו עברנו תהליכים או נתיבים שונים לחלוטין כמעט הפוכים אולי ובסופו של דבר השתלבנו כאן בנקסט מרקטינג. אז היום המטרה היא לספר על זה אז הראל בוא תתחיל
Harel Levy (00:40.029)
אני בערך מאיזה גיל ארבע עשרה כזה באינטרנט בונה אתרים, פוטושופ, עורך וידאו… התעסקתי נראה לי בכמעט כל דבר אפשרי ולאט לאט ככה
Harel Levy (01:09.309)
הגעתי לתחום הזה של השיווק. דווקא אחרי הצבא גם התחלתי באיקומרס, היו לי כל מיני חנויות ועבדתי עם כל מיני אנשים, עבדתי במשרד פרסום וגם עם אנשים פרטיים ולאט לאט נכנסתי לתחום הזה עד שהתקבעתי על התחום הזה של ניהול קמפיינים. הייתי מנהל קמפיינים, זה היה קצת לפני הקורונה שהתחלתי עם זה לגייס לקוחות משלי
Harel Levy (01:39.709)
ואני ניהלתי קמפיינים לעסקים בצורה רגילה באופן פרטי, הייתי קמפיינר של עסקים, יחד עם זאת גם התחילו להיות כל מיני דברים משלי, לדוגמה חנות איקומרס בארץ. לא איזה דרופשיפינג או משהו, מוצר משלי וככה בעצם למדתי פשוט את כל התחום הזה לבד. הכל כזה מיוטיוב,
Harel Levy (02:08.061)
ספרים בעיקר. בהתחלה היה לנו איזה שלב שעבדנו ביחד אבל לפני זה התקשר אליי מישהו בשם טל, אומר לי שמע יש לי איזה קורס ואני רוצה להוסיף פרק קטן בקורס על שיווק על פרסום ממומן בפייסבוק
Harel Levy (02:38.589)
המליצו לי עליך וזהו… ותספר איך זה היה מהצד שלך
Tal Voronel (02:48.718)
אז מהצד שלי נתחיל עם זה שאני פעם כשהייתי קטן אחרי הצבא, אולי עשיתי צבא ארוך אבל נגיד אחרי הצבא אז דמיינתי שאני אהיה פסיכולוג. שקלתי להיות פסיכולוג כי אני אוהב אנשים, אני אוהב להעמיק בנפש של האדם ולא הייתי שלם עם זה לחלוטין, עם הבחירה של להיות פסיכולוג אבל ידעתי שמשהו מושך אותי בפסיכולוגיה
Harel Levy (03:16.125)
בבית הספר גם למדתי פסיכולוגיה, זה גם עניין אותי בקטע של להבין איך הראש עובד איך אנשים מתנהגים למה אנשים מתנהגים
Tal Voronel (03:29.582)
מגניב כן, שמע זה מרתק בעיניי זה עולם מרתק ולשמחתי לא בחרתי במסלול של ללכת להיות פסיכולוג. יש לי דרך אגב חברה מאוד טובה שהיא פסיכולוגית קלינית ואני רואה את החיים שלה ו-וואלה לא הייתי רוצה אבל עדיין אני אוהב לדבר איתה נגיד על פסיכולוגיה, או אני אוהב לשמוע ממנה קצת על דברים של על תיאוריות פסיכולוגיות וכולי אבל אני עם עצמי אני הרבה יותר
Tal Voronel (03:55.918)
נמשך לעולם של הביזנס, של היזמות, של הפיתוח העסקי. ולכן עם הזמן מה שהבנתי זה שבעצם השילוב בין פסיכולוגיה לבין ביזנס, זה תכלס במידה מסוימת, אפשר להגיד שיווק. וזה ככה, זו הנקודה הראשונה של הקשר לעולם הזה. אבל לפני זה אני רוצה לספר שנייה על התהליך של איך הגעתי ומה גרם לי בסופו של דבר להרים אליך הטלפון. אז…
Tal Voronel (04:24.398)
נתחיל עם זה שפעם היה לי איזשהו עסק, הייתי נורא גרוע בלדבר מול קהל ולכן החלטתי שאם אתה גרוע במשהו תלמד אותו ואז תשתפר בזה. אז היה לי עסק כמה שנים טובות בעולם הזה של דיבור מול קהל, שבמסגרת העסק הזה פרסמתי הרבה, פרסמתי הרבה פרסום ממומן ועבדתי עם המון קמפיינרים. בהתחלה ניסיתי לבד ולאט לאט כשהתפתחתי אז נתתי לאנשים אחרים לעשות ומה שמאוד הפריע לי
Tal Voronel (04:54.318)
בכל העבודה עם קמפיינרים זה שאף אחד לא חושב על מה אני עושה בעסק. כלומר ביקשתי מקמפיינרים לפרסם דברים מסוימים ואף אחד לא טרח לשאול אותי או לבחון או לבדוק מהו המודל העסקי מאחורי כל הפרסום הזה. כאילו שמע, אתה מוציא כמה אלפי שקלים טובים כל חודש ומה קורה אחרי זה? מה קורה אחרי המודעה? מה המצב שם והיום בדיעבד אני מבין שזה לא יאומן שאף אחד לא שאל אותי את הדבר הזה
Tal Voronel (05:24.046)
אבל זה גם גרם לי כל הזמן לנסות ולפצח את זה ולהעמיק בעולם השיווק, גם האסטרטגיה השיווקית, גם החיבור שלה לעסק עצמו ולמודל העסקי וכל הזמן להתחדד, כאילו הייתי שפן על הניסיונות של עצמי אפשר להגיד. ובאמת במשך אולי חמש שנים עם העסק הזה כל הזמן פרסמתי וכל הזמן ניסיתי לשכלל ולפצח את כל התהליכים השיווקיים ואז עם הזמן
Tal Voronel (05:53.87)
הבנתי ש passion האמיתי שלי הוא לא הדיבור מול קהל. זה נחמד באמת, השתפרתי בזה ונהייתי לא רע בכלל אבל הבנתי שה passion האמיתי שלי הוא ההתעסקות בשיווק ומתוך המקום הזה התחלתי לעשות יותר ויותר ייעוצים עסקיים שיווקיים ובמקום של הייעוץ העסקי שיווקי מה שהייתי עושה זה שהייתי מסתכל על עסקים, מנתח אותם לעומק ובונה להם תהליך שיווקי לקמפיין, לקמפיין ממומן ובמסגרת הקמפיינים שעשיתי לעצמי
Tal Voronel (06:23.79)
אז רציתי גם לעזור לבעלי העסקים, ליצור ממש כזה שהם יעשו בעצמם, עשיתי איזה מין קורס כזה, נראה לי קורס דיגיטלי זה היה, כדי שהם ידעו ליצור לעצמם את הדבר הזה.
Harel Levy (06:36.797)
איך זה? איך קראת את הקורס הזה? איך זה היה?
Tal Voronel (06:39.214)
אני חושב שזה היה משהו בסגנון ליצור ולמכור מוצר דיגיטלי בשמונה עשר יום. היום לא הייתי קורא לו ככה
Harel Levy (06:47.357)
זה היה סביב מוצר דיגיטלי.
Tal Voronel (06:51.15)
כן נכון ואז רק להשלים את המאיפה הגיע הטלפון אליך ואז אמרתי רגע אני עוזר להם לבנות את כל התהליך השיווקי אבל כל התהליך השיווקי, מהודר ככל שהוא יהיה הוא לא שווה כלום בלי טראפיק בלי שיש לך את העיניים הנכונות שמסתכלות על תחילת התהליך השיווקי. ואז אמרתי אז איך אני משלים את זה? זה לא ידע שיש לי באמת בצורה מקצועית של איך לפרסם עכשיו בפלטפורמות שיווקיות ואז יצרתי קשר עם מישהו שאני מאוד מעריך שאני יודע שהוא
Tal Voronel (07:21.326)
עובד עם אנשים מקצועים ואז אמרתי תן לי את ההחי טוב שלך. ואז הוא בלי להסס אמר לי קח טלפון תתקשר להראל. וזה היום שהתקשרתי. איך אמרתי לך הראל, אני צריך ג'סטה שיתוף פעולה לא זוכר בדיוק מה היה שם נראה לי סינג'רתי אותך קצת
Harel Levy (07:39.421)
כן זה היה בחינם… אני זוכר את זה אבל אני הייתי בהתחלה אז אמרתי שמע יש לי פה הזדמנות אנשים הולכים לקנות את הקורס הזה הולכים לראות אותי בסוף בתור הבונוס יכירו אותי בטח ידברו איתי אני אקבל משם לקוחות אז וואלה שווה את השקעה
Tal Voronel (08:01.518)
קיבלת? קיבלת לקוחות?
Harel Levy (08:04.765)
לא, אבל טוב תמשיך, תמשיך
Tal Voronel (08:10.35)
לא תמשיך דווקא אתה מעניינתי לשמוע את ההמשך שלך ואז אני אשלים את זה אני אשלים מהקצת שלי
Harel Levy (08:15.613)
אז אני מהצד שלי האמת אני גם לא יודע כמה מכרת מהקורס הזה, כמה באמת אנשים כמה עשרות אוקי, אז בטח לא כולם פתחו גם לא כולם ראו עד הסוף בטח… אבל אז מה שאני זוכר זה שאחרי איזושהי תקופה אני מנהל קמפיינים מתעסק בעניינים שלי עם החנות שלי עם הדברים
Harel Levy (08:43.069)
אתה עושה את העניינים שלך לא זוכר שהיינו באיזשהו קשר ואז שם, הייתה נקודה מעניינת ששוב קיבלתי טלפון ממך ואמרת לי, שמע אני עכשיו עושה ייעוצים שיווקים לעסקים וחסר לי הצלע הזו של הפרסום הממומן
Harel Levy (09:10.333)
עכשיו צריך לספר איך זה גם היה מהצד שלך אבל מהצד שלי אמרתי בואנה אני תמיד ניהלתי קמפיינים לעסקים, ואני אומר כאילו שם אני רק בורג אחד במערכת אז היה איזשהו שלב שקיבלתי את זה באמת, אמרתי ״אוקיי ככה זה עובד. קמפיינר הוא אמור להוציא לפועל את האסטרטגיה של בעל העסק. אם בעל העסק הוא גרוע בשיווק
Harel Levy (09:40.061)
אז הקמפיינים שלו לא יעבדו, ובסוף זה נופל על הקמפיינר כאילו הקמפיינים שלך לא עובדים לא בגלל איזשהו משהו טכני או איזו טירגוט לא נכון או משהו אלא כי פשוט האסטרטגיה של העסק היא משעממת. אין לה איזשהו משהו מעניין, בעל העסק לא מבין בשיווק ואתה בתור קמפיינר גם צריך להיכנס לשם גם לתחום הזה״ ובגלל זה כמו שאמרת בהתחלה לא כולם עושים את זה
Harel Levy (10:08.669)
אני באיזשהו שלב כן רציתי לעשות את זה איך שהוא וחיפשתי את הדרך וכשהתחלנו לעבוד ביחד התקשרת אליי באמת ואמרת לי, יש לי לקוחות שאני עושה להם את הייעוץ השיווקי ואני צריך אותך שנעשה להם את החיבור הזה לפירסום הממומן לטראפיק ואז אמרתי בואנה יש פה משהו מגניב
Harel Levy (10:37.917)
זה בדיוק מה שהייתי צריך. כאילו יש את החלק הזה שנכנס לעסק ומסתכל מהעסק ומבין את הזווית שלו את הנקודת המבט שלו ויש עוד חלק שמשלים שזה בעצם הטראפיק שאמור כל זה בעצם אמור ליצור גם אסטרטגיה וגם פרסום ממומן שעובד כמו שצריך
Tal Voronel (11:01.774)
יפה אז בדיוק מהכיוון שלי אז אני אומר שהתחלתי לעשות ייעוצים עסקיים שיווקים בניתי ללקוחות פאנלים באמת יפים ומה שקרה זה שאת הפאנל הזה הגשתי להם כאילו על מגש של כסף את הפאנל ואז עכשיו מי שצריך כאילו להפעיל אותו זה איזושהי סוכנות שיווק שאותו בעל עסק בחר עכשיו סוכנויות שיווק טובות
Tal Voronel (11:31.534)
אבל בתור זה שבנה את התהליך השיווקי אני לא יכול לדעת איך הן. אני לא יכול לקחת אחריות מלאה על איכות התהליך השיווקי בלי שאני יודע מה נכנס לתהליך השיווקי זה כאילו שבנית רכב מעולה אבל עכשיו אתה צריך לבנות על מישהו אחר שיכניס את הדלק המתאים סתם אני אומר לא יודע אולי דוגמה מאפנה אבל
בנית עם רכב ביצועים מטורפים ועכשיו אתה בונה על נהג כלשהו שהוא לא בהכרח אידיאלי לרכב. ואז הבנתי שזה דבר אחד, אז הדבר הראשון זה הטראפיק, זה מי העיניים שבסופו של הדבר יראו את התהליך השיווקי. הדבר השני זה שמה שעוד ראיתי, זה שתהליך שיווקי שאתה בונה, כאילו פאנל שיווקי או משפך שיווקי, זה משהו שהוא נושם. זה לא משהו שבנית
Tal Voronel (12:27.598)
וזהו, בהצלחה
Harel Levy (12:29.885)
נכון, נכון, אתה לא יכול לבוא לעשות ייעוץ וזהו, מפה זה מושלם אלא זו רק ההתחלה אולי
Tal Voronel (12:34.222)
כן נכון בדיוק כי בסוף אתה בא אתה מייצר פאנל על בסיס איזשהן תזות. תזות שיווקיות הגיוניות, אחרי מחקר וכולי על הכיפאק, אבל בסוף התזה הזאת חייבת להיבחן במבחן המציאות. ומבחן המציאות הוא לגרום לזה שהפאנל השיווקי באמת ירוץ, התהליך השיווקי ירוץ ולראות איך זה עובד. וגם שם יש כל מיני תהליכים בתוך הפאנל לראות איך הם עובדים אבל אם אתה רק עושה את החלק הראשון ואז אתה כאילו נפרד מהתהליך השיווקי אז עשית
Tal Voronel (13:03.694)
חצי עבודה, חצי עבודה ובסופו של דבר יכול להיות שאתה עשית פאנל שיווקי שהוא מצוין יחסית למידע שהיה לך, אבל בפועל אתה תקבל מידע אחר שסותר את זה או משלים את זה או מדייק את זה ולכן העבודה לא יכולה להיות מושלמת בלי שנבחנת בקרקע המציאות, והמציאות צריכה הטראפיק שמגיע. הוא צריך גם להיעשות בצורה מסוימת ובברמה גבוהה.
Tal Voronel (13:32.302)
אז מה שעשיתי זה כאילו עזרתי לאנשים, בניתי להם גשר, אבל רק חלק מהגשר, רק את האמצע הגשר. אתה מבין? כאילו, אתה לא יכול לבנות רק חלק מהגשר, אתה חייב גם לקשור את הקצוות. וזה בדיוק מה ש… זו הייתה המטרה של החיבור לקמפיינר, ולהפוך לסוכנות ולא רק ייעוץ. ואז בגלל זה הרמתי לך טלפון, אמרתי, תקשיב, יש לי לקוחות.
Tal Voronel (14:00.174)
אני צריך אותך בשביל הטראפיק, ואז ככה התחלנו לאט לאט לעבוד ביחד.
Harel Levy (14:10.365)
כן. מהצד שלי זה כאילו היה עוד סבבה עוד כמה לקוחות, זה כאילו זה היה כמו סיטונאי כזה עוד כמה לקוחות שאני מדבר רק עם בן אדם אחד אבל זה מבחינתי זה היה רגיל כאילו פשוט מקבל את אתה יודע את החומרים והכל מריץ מנהל את הקמפיין, דוחות… את כל הדברים פשוט כלקוח רגיל אתה היית
Tal Voronel (14:37.518)
כן כאילו הייתי אולי מבחינתך לקוח רגיל אבל מרכז לך כמה לקוחות, ואולי גם כנראה קצת מבין יותר בשיווק מאשר חלק מהלקוחות או כלקוח שלא מצביע עליך כאשם… ואולי בזה שאין תוצאות או משהו בסגנון הזה כי בסוף מבחינתי אני אחראי על התהליך השיווקי