fbpx

פודקאסט פרק 18: פרסום בתקציבים גבוהים

תמונה של admin

admin


פרק 18 – פרסום בתקציבים גבוהים, איך עושים Scale מבלי לשחוק את תקציב השיווק בדיגיטל


Tal Voronel (00:23.877)
מסיפורי השבוע: היום אנחנו מדברים על פרסום, שיווק דיגיטלי בתקציבים גבוהים. סקייל, יש קונספט מעניין שזוקק לנו השבוע בהקשר של איך לעשות סקייל ודרכים שונות ומגוונות לעשות אותו. נתחיל עם זה שזה נולד, הרעיון מתוך זה שהגיע לנו לקוח, שהוא אומר שהוא מוציא אזור ה-25 בחודש על פרסום,


ושהוא מרגיש שהוא תקוע ברווחיות של הקמפיין שלו. כלומר, הוא הגיע למצב שהוא מוציא איזור 25, הוא מנסה לעלות תקציב, ועלות הלידים עולה בצורה משמעותית, כזו ש… שוב, מטילה ספק על הרווחיות של הקמפיין שלו, ולכן הוא כל הזמן מוצא את זה, הוא חוזר לאיזושהי נקודה, נקודה כזו של ההוצאה של 25,


Tal Voronel (01:23.877)
והוא ל אמצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית הזו. אז היום אנחנו נדבר על זה – על איך אנחנו עושים את הדברים ואיך זה עובד אז הראל בוא תן מבט ב high level רגע לקונספט של מה שאנחנו רוצים להעביר היום.


Harel Levy (01:38.450)
בעיה שיכולים להתמודד איתה היא שמאיזשהו סף מסוים של פרסום כל אחד והנישה שלו פשוט שאתה מגיע למצב שבו אתה כבר מעלה תקציב ואתה לא מקבל יותר לידים זאת אומרת אתה בשל, אתה רוצה להתרחב אתה רוצה להכניס יותר לידים למערכת אבל זה כבר לא פקטור של תקציב זאת אומרת אתה מעלה תקציב


Harel Levy (02:08.450)
אבל אחוז ההשפעה של התקציב הוא כבר מאוד מאוד נמוך ואז בעצם יוצא מצב שאתה מקבל לידים נורא יקרים ופתאום הכל משתבש


Harel Levy (02:24.850)
זה יכול לקרות מכל מיני סיבות לפעמים גם כי ההתחדשות והקהל שאתה פונה אליו לא מתחדש מספיק מהר כדי שתוכל לעלות תקציבים כל כך גבוה. זה כמו תחשוב נגיד שיש בריכה עם דגים שאתה יודע משריצים ביצי דגים ועד שהדגים גדלים עד שאתה יכול לדוג אותם אז תחשוב שאתה דג יותר מהר ממה שהתהליך הזה קורה


Harel Levy (02:54.850)
אתה פתאום במקום לבוא ולדוג עם חכה פתאום אתה דגים רשת וביום הראשון והשני אתה מקבל מלא, אבל פתאום זהו, הבריכה מתייבשת מדגים. אז זה כן אז זו סיבה ראשונה


Tal Voronel (03:09.677)
זו אנלוגיה מעולה. בוא רק נמחיש אותה לעולם האמיתי, תן רק להמחיש אותה לעולם האמיתי, נניח ואתה יש לך סוכנות למכירת רכבים, ועכשיו יש כמות מסוימת של אנשים שהם בשלים לקנות רכב. ואם אתה עכשיו מייצר איזה קמפיין מדהים, ואתה מצליח במרכאות לאסווף את כל האנשים האלה שרוצים עכשיו לרכוש רכב, על הכיפאק, אתה מעלה את התקציב, אז כנראה שאתה מגיע לאנשים שנגיד קנו לפני חצי שנה רכב, הם לא רוצים להחליף עכשיו רכב.


Tal Voronel (03:39.677)
הקצב של האנשים שרוצים שהשירות שלך או המוצר שלך הוא רלוונטי עבורם, הוא צריך להתאים לתקציב.


Harel Levy (03:51.950)
יפה דוגמה טובה. נשתמש בה גם בהמשך


Harel Levy (03:56.650)
יפה אז בעצם סיבה אחת זה בעצם שהקהל מתחיל להיגמר. סיבה שנייה לפעמים זה יכול להיות פשוט כי פייסבוק לא כל כך נותן לך ואם אתה פועל בעיקר בפייסבוק ואתה לא יכול פשוט לרוב ולהוסיף אפס לתקציב כי יש עוד עסקים כמוך לדוגמה אם אתה יועץ עסקי אז פייסבוק תרצה שלכל היועצים העסקיים יהיו תוצאות


Harel Levy (04:26.650)
ואם יש קהל מסוים, זה שאתה תשים את פי שתיים תקציב מכולם לא רק שאתה תקבל פי שתיים תוצאות מכולם ואת כל התוצאות ותמיד תפזר את זה בין כל מיני עסקים שונים כדי שלכולם יהיו תוצאות יכולות להיות עוד כל מיני סיבות אבל אלה השתיים העיקריות


Tal Voronel (04:51.977)
אוקיי, מגניב. אז איך מתמודדים? זה כאילו, בעצם מה שאתה אומר, זה אתה רוצה לעשות סקייל ולפרסם בתקציב שיווק גבוהים בדיגיטל? אתה רוצה להביא עוד אנשים, אבל חביבי, הקהל שלך המוגבל, זהו, הגעת, הגעת למקסימום. Now what? אז איך אפשר לפתור את זה בכל זאת?


Harel Levy (05:07.050)
כן אז בעצם אנחנו מדברים על מצב, בוא נתחיל מהמצב הראשוני שאתה בעצם רוצה לעשות בכלל סקייל ולפרסם בתקציב שיווק גבוה, שאתה כן רוצה להתחיל אז השיטה הראשונה זה סקייל אנכי שזה בעצם אתה פשוט רוצה להוסיף תקציב ולקבל עוד לידים. עכשיו במצב הזה אתה צריך להגיע ולמצוא איזשהו סוויט ספוט שהוא מתאים לך שבסוויט ספוט הזה


המקסימום המחיר שאתה מוכן לשלם על ליד ולעומת הלידים שמגיעים והתקציב הכולל שלך, זאת אומרת יש איזשהו תקציב מתחת לסוויט ספוט הזה שבו אתה מקבל לידים ואתה יכול להעלות, יש לך עוד מרווח להעלות תקציב יש את הסוויץ פוט וכל מה שמעל אתה מוסיף תקציב והלידים כבר מתחילים להתייקר וזה מתחיל להיות לא יציב ופתאום


יש עשרה לידים ויום אחר יש אפס לידים אז צריך למצוא את הנקודת הביניים הזה


Tal Voronel (06:15.277)
ורגע איך עושים את זה? איך מוצאים את הסוויט ספוט הזו? איך מפרסם ידע שהגיע אליה?


Harel Levy (06:19.850)
בעיקר ניסוי וטעיה, וצריך לדעת מאוד מאוד טוב את המספרים שלך


Tal Voronel (06:28.777)
כלומר, אם כמה פעמים העליתי את הקציב וראיתי שזה חוזר…


Tal Voronel (06:35.877)
אז כאילו אתה אומר כמה פעמים העליתי את התקציב וכל פעם ראיתי את התופעה הזו וכמובן שהעליתי את התקציב חכם אתה יודע אז. אז אתה אומר אם אני כל הזמן רואה את זה אז דרך אגב תן לי איזו מילה על מה זה אומר לעלות את התקציב חכם.


Harel Levy (06:53.550)
לפני שאתה מעלה את התקציב, אתה בעצם צריך לדעת קודם כל לדעת המספרים שלך לדעת כמה כמה אתה מוכן לשלם על הליד מה יוצא לך מהליד (אחוזי המרה והכנסות) הזה איך אתה מוכר לו כל הדברים האלה ובעצם


Harel Levy (07:25.850)
אז אחרי שאתה יודע את המחיר שאתה מוכן לשלם אז אתה מתחיל לתכנן בערך גם בכמה לידים אתה מוכן לעמוד ולשים איזשהו תקציב יעד ותוך כדי אתה גם מתחיל להעלות תקציבים וגם מתחיל להכניס עוד תכנים ועוד קריאייטיבים עוד מודעות או סרטונים כדי  לתמוך בתקציב הזה


Harel Levy (07:55.850)
ועם איזשהו קריאייטיב אחד גם עובד נורא נורא טוב בסוף הקהל כבר הוא ייטחן במירכאות על הקריאייטיב הזה וקריאייטיבים מסוימים עובדים על אנשים מסוימים זאת אומרת שאם יש לך הקהל נגיד של מאה אלף אז קרייטיב מסוים יעבוד על עשרים אלף מהם


Harel Levy (08:25.850)
בגלל זה אתה תמיד צריך לחדש קריאייטיבים גם כי קריאייטיבים מסוימים עובדים על אנשים מסוימים וגם כדי שאותם אנשים לא יראו עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם את אותו קריאייטיב אז בעצם דבר המרכזי העיקרי הכי חשוב לפני וגם תוך כדי כשמעלים את התקציב לתמוך את זה עם קריאייטיבים חדשים


Tal Voronel (08:57.577)
סבבה, אז הגענו למצב שבו עשינו את המצב הזה והעלינו כמה פעמים תקציב. ראינו שאנחנו כל הזמן חוזרים לאותה נקודת סוויט ספוט. אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי בכל זאת להגדיל את כמות הלידים שאנחנו שאנחנו רוצים לייצר. 


Harel Levy (09:13.950)
יפה כן אז הגעת בעצם העלאת התקציב זה הסקייל האנכי. עכשיו ברגע שמיצית את זה, משמע זו תקרת הזכוכית שלי. מכאן אני לא יכול להעלות עוד כל מה שאני מעלה מעל זה, זה מפסיד לי כסף מביא לי לידים יקרים מדי.


Harel Levy (09:43.950)
בסקייל האנכי העלינו תקציב נגיד אנחנו לקמפיין של אווטאר מסוים והגענו למקסימום תקציב שאפשר להוציא בו. אז בסקייל רוחבי אנחנו רוצים לקחת או את אותו קהל יעד ולפרק אותו לתתי אווטארים או להוסיף לאותו אווטאר עוד אווטארים שונים, עוד הצעות שונות דברים כאלה כדי לגוון את


Harel Levy (10:13.950)
הפרסום בדיגיטל או לפנות לעוד קהלים. אז לדוגמה אם אני לוקח את הדוגמה שלך מקודם של סוכנות רכב אז סוכנות רכב מקומית תפרסם בתקציב מסוים ומעל תקציב הזה זה כבר, הלידים יהיו נורא נורא יקרים כי אין מה לעשות יש מספר מוגבל של אנשים באותו אזור שכרגע מעוניינים לקנות רכב


Harel Levy (10:43.950)
אנחנו מעלים תקציב ומתישהו המחיר לליד יעלה ויהיה לנו לא משתלם. פה בנקודה הזו, מה שאנחנו צריכים לעשות זה את הסקייל הרוחבי. לדוגמה לפרק את אלה שרוצים לקנות רכב לכל מיני קבוצות לקבוצות של רכב משפחתי, רכב יוקרה, רכב מיני כל הקבוצות האלה ולעשות להם ולשלוט ולפצל את התקציבים לכל אווטאר כזה


Harel Levy (11:13.950)
ואז בעצם האפקטיביות של הקמפיין הרבה יותר גדולה. אז זו האופציה הראשונה אופציה שנייה היא ממש לפנות ולהרחיב – לחשוב לאן אתה עוד יכול להרחיב את הקהל שלך אז לדוגמה פה אם פנינו למי שממש מעוניין כרגע לקנות רכב


Harel Levy (11:43.950)
אולי חושבים למכור את הרכב ואז להציע להם איזו הצעה לטריידין או משהו כזה ואז אתה ממש תופס אותם אפילו בשלב שהוא הרבה לפני קבלת החלטה של הקמפיין הראשון שעשית וככה בעצם הרחבת את הקהל


Tal Voronel (12:04.477)
גדול. אתה ממש מרחיב ככה את הקהל, כן? אז יפה ממש. עוד דוגמה לזה, יכולה להיות קמפיין שהוא פונה לעסקים, כן? B2B. אז יכול להיות נגיד ניהול כספים במיקור חוץ. אז אתה יכול לפנות לקהל מסוים, נגיד סיטונאים. ואז אתה,


Tal Voronel (12:34.477)
 יכול לפנות לקהל אחר, נגיד בעלי מפעלים, מפעלי ייצור או חנויות. לא חסר, ואז ככה אתה יכול להגדיל תקציב בצורה רוחבית, כל פעם, לכל קהל יעד בנפרד ולהגיע לסוויט ספוט התקציבי שלו.


Tal Voronel (13:00.177)
כן. מגניב, זה עובד יפה, אנחנו רואים שזה עובד יפה כבר, אנחנו עושים את זה עם כמה סוגים של לקוחות. בדרך כלל הקטע עם העלאת הקציב, תמיד אתה נתקל בו באיזו מין איזושהי בעיה, רגע, אבל קודם היו… קודם זה היה יותר רווחי, עכשיו זה פחות וכולי, אז הדרך הזו היא מן דרך סוג של לעקוף את הדבר הזה או להתמודד עם בעיית העלאת התקציב, בצורה שאני חושב שהיא חכמה, אבל היא גם עובדת, אז זה יפה.


Harel Levy (13:29.550)
כן זה גם יכול להיות בעיה מאוד מתסכלת כי אתה אומר מה אני אוסיף אפס לתקציב נקבל פי ככה וככה לידים יאללה אני מוכן לזה, קדימה. אבל לא הכל תלוי בך זה לא באמת עובד ככה צריך טיפה יותר להתאמץ יותר כאילו אפס בתקציב השייוקי זה לפעמים עצלנות


Harel Levy (13:59.550)
אם אתה יכול לפנות, תמיד לחשוב מה עוד אתה יכול לעשות, איזה הצעות אתה יכול לתת כדי באמת להצליח להגיע לתקציבים הגדולים יותר


Tal Voronel (14:08.777)
כן, נכון. דרך אגב, אם אני פונה עכשיו לקהל שהוא חסר הגבלה, אוקיי, נגיד שוק בינלאומי באיזו נישה שהיא כזו, יחסית mass market, אז אין לי סיבה באמת להגיע לזה, נכון? או שבעצם גם שם יש, בסוף בסוף אני אגיע לאיזשהו סוויy xפוט תקציבי?


Harel Levy (14:33.750)
 זה נדמה שזה קהל בלי הגבלה, אבל גם יש לו הגבלה כי עוד פעם כי גם על קהל כזה יש עוד המון המון מתחרים יש הרבה יותר מתחרים מקהל בישראל אז גם המתחרים האלה עושים תקציבים ופייסבוק רוצה לתת נתח מהעוגה לכל אחד אז גם שם אולי זה פחות לעשות פאנל חדש לכל קהל יעד אלא יותר


Harel Levy (15:03.750)
לשחק נגיד עם הגילאים בתוך האווטאר עצמו או מגדר בתוך קהל היעד, ואז ככל שאתה מעלה יותר את התקציב אז אתה יותר מפצל את הקמפיין שלך לקבוצות האלה כדי לשלוט בתקציב של כל אחד מהם ואז אתה מוצא אצל כל אחד מהם את הסוויט ספוט


Tal Voronel (15:29.177)
חזק. כן שזה דומה למה שאנחנו מדברים עליו בעצם


Harel Levy (15:35.250)
כן דומה אבל זה יושב כאילו על אותו פאנל זה לא שאתה עושה פאנל חדש וזה לא אווטאר אחר אלא פשוט אותו דבר. תחשוב יש לך נגיד בוא נגיד יועץ עסקי שפונה לבעלי עסקים פונה לאנשים בגילאי 28 עד 55


Harel Levy (16:05.250)
הוא נגיד פונה לחו״ל שהוא יותר פתוח והוא פחות מוגבל אז מה שהייתי עושה זה פשוט נגיד לוקח את גילאי 28 נגיד שהקמפיין הוא 100 דולר ביום ואתה רוצה להגיע ל300 דולר ביום לשלש את ההוצאה אז הייתי לוקח נגיד גילי 28 עד 34 אחרי זה 35 עד 44 ואז 45 עד 55 נותן לכל אחד 100 דולר


Harel Levy (16:35.250)
וקוראים מה המחיר של הליד אצל כל אחד ואז בעצם מתחיל להסיט את התקציבים ביניהם, לעשות אופטימיזציה על התקציב בין כל קהל כזה


Harel Levy (16:53.750)
אתה מפצל את הקהל ושולט עליו בצורה יותר מדויקת


Tal Voronel (16:59.577)
כן הבנתי חזק. יפה מאוד.