פרק 22: איך לדעת לתעדף משימות בשיווק?
היום אנחנו עם נושא שהוא קצת מורכב. על מה אנחנו הולכים לדבר בעצם פה בוא תגיד לי אתה כי הרעיון שלך מה עובדים עם לקוחות באים לידים חדשים ובעל עסק שרוצה לשווק את העסק שלו הוא אפילו לא נכנס לזה מרוב כל הדברים שהוא חושב שהוא צריך לעשות בשיווק יש לו מלא מלא אופציות יש לך גם בדיגיטל רק בדיגיטל אפשר עכשיו להיכנס ולחפור שעה על מה יש יש פייסבוק, לינקדאין, שלטי חוצות…. ויש עוד ועוד פלטפורמות יש הכל מהכל ותמיד אומרים תשווק את העסק תשווק את העסק. והבנאדם אפילו לא יודע מאיפה להתחיל אז אנחנו פשוט רוצים שאנשים יבינו שבאמת אין לזה סוף. אבל צריך להתמקד. להתחיל במשהו. להמשיך איתו לפתח אותו, להתקדם לדבר הבא, אבל להתחיל במשהו ספציפי כן אוקיי, אז בעצם מה שאנחנו רואים כאן, במילים אחרות זה ששיווק זה עולם ומלואו. ובסוף אתה כבעל עסק, אתה אומר טוב, אני צריך לשווק כי אני יודע שזו הדרך של לצמוח. זו דרך שלי להתרחב זו הדרך שלי לשמר על אפילו על המצב הקיים, על היציבות, על התודעה שלי בשוק וכולי. אבל איך אני ניגש לזה? יש כל כך הרבה דברים לעשות, הרי כאילו שוב שיווק אתה יכול שתהיה לך מחלקה שלמה של שיווק של האנשים שאתה משלם עשרים משכורות לאנשים ומה הם עושים אז כאילו איך כבעל עסק אתה מנהל את זה? איך אתה מתנהל עם זה? מה אתה אמור לעשות ולדעתי זו בעיה באמת שהיא חמורה, לא יודע אם חמורה זו המילה הנכונה, אבל זו בעיה שהיא לא פשוטה להתמודד איתה כי זה עולם ומלואו. ואם אתה לא מגיע מעולם השיווק, או אפילו גם יש כאלה שכן אתה לא יודע באמת ומה להתמקד. אתה בקלות יכול להיות מלא בהסחות דעת בלהתעסק בשיווק שהוא לא רלוונטי. ואני אתן דוגמה לזה. יש הצפה מטורפת כי כולם אומרים לך אתה צריך לשווק כבעל עסק אתה צריך לשווק ואז אומרים לך תעשה סרטונים, סרטונים, זה מה שצריך. ואז אומרים לך בוא תעשה אתר, אתה חייב אתר. אומרים לך תכתוב פוסטים כל יום… אז מה עדיף לעשות, אתה מבין?? לגמרי והדוגמה יש לי דוגמא לזה שאני, כשממש התחלתי בתחום אחר, בכלל לא קשור. וזה היה לפני הרבה שנים. אז אמרתי, טוב, יאללה, אני מקים עסק. מה הדבר הראשון שאני עושה? קדימה, לוגו. כרטיסי ביקור. ישר. בלי לחשוב פעמיים הוצאתי כמה אלפי שקלים טובים על כל הסיפור הזה. והם האם זה עזר לי לקבל לקוחות? לא. והאם זה קידם אותי במשהו? אני מניח שלא. לדעתי יש לי עדיין סטפה מטורפת של כרטיסי ביקור אני צריך להיפטר מהם דרך אגב, אבל כאילו זה חסר משמעות. אז מה? אז מה כן, מה בכל זאת? במה כן להתמקד? איך אני כאילו, שוב, בוא נדבר רגע לבעלי עסקים בתחילת הדרך, ובהמשך, מה נכון להם? במה נכון להם להתעסק זה באמת תלוי איפה איפה העסק נמצא. זאת אומרת אם הוא מתחיל ויש לו איזשהו… אם הוא מתחיל מאפס הוא צריך משהו מסוים אם יש לו כבר איזושהי פעילות כבר יש לו קצת לקוחות הוא צריך משהו אחר, תלוי במטרות שלו. תללוי בתקציב שלו, תלוי במבנה של העסק. יש לו עובדים. אין לא עובדים. זה תלוי ב סיסטם שהוא אונליין זה תלוי בכל כך הרבה דברים. כן, צריך מישהו להתייעץ איתו צריך מישהו שיגיד לך שמע, אתה רוצה להגיע מנקודה אלף לבית אתה צריך לעשות ככה וככה. לא לנסות ולעשות הכל, ובמיוחד לא בתחילת הדרך, כי בכלל. אין לך כסף לזה לגמרי בתחילת הדרך דרך אגב. לדעתי, כל פעולה שאתה עושה צריכה אתה צריך לשאול את עצמך האם זה הולך להכניס לי כסף באופן מיידי ברמה כזאת? אתה יודע, אם יש לי כרטיסי ביקור? זה יכניס לי כסף. מה זה קשור? כאילו, אולי בתחילת הדרך אני צריך, אלא אם כן דרך אגב, יכול להיות שכן. אם אם עכשיו אני השיטה שלי זה לכתת רגליים ו זו הדרך פעולה שלי. על הכיפאק. אבל הפעולה המשמעותית שצריך לעשות בהקשר של השיווק היא קודם כל, כיתות רגליים ולמצוא לקוחות ראשונים. אם אתה חושב שכרטיסי ביקור יעזרו לזה, תפדל תעשה את זה. אבל המחשבה צריכה להיות איך אני מכניס כסף עכשיו במיידי. כן. כלומר, טוב, אז נפלנו משידור וזה אבל בוא עכשיו אנחנו חוזרים. מה שהיינו בו זה שהתחלנו לתת דוגמה דוגמה על לקוח שלנו, שהיה בתחילת הוא היה בתחילת הדרך כשהוא הגיע אלינו, אנחנו גם היינו בתחילת הדרך. בשותפות ומה שהוא אמר לנו זה שהוא רוצה אחרי חודש של הקמפיין הממומן שלו רץ, הוא אמר לנו טוב, תשמעו, אני רואה שזה מתחיל לעבוד וזה אני רוצה עכשיו להשקיע הרבה כסף בלבנות אתר מהודר יפה כדי שזה ייראה טוב. ומה שאנחנו המלצנו לו זה עזוב, אחי, אנחנו יכולים לעשות לך אבל עזוב, זה לא בשבילך, זה אתה עדיין לא שם. בוא קח את כל הכספים שלך שאתה רוצה להשקיע באתר ושים אותם על הפרסום הממומן. ולמה זה? כי הוא היה עסק בתחילת הדרך והפרסום ממומן שלו אמנם עבד והביא לו לידים, אבל הוא עדיין לא הכניס מספיק. עדיין לא היה מתח רווחים מספק שהוא יכל להגיד 'יאללה אני בסבבה שלי עכשיו אני יכול להשקיע בדברים שהם לא מביאים לי כסף באופן ישיר. וזה אולי המיינדשיפט שבעל עסק שהוא בתחילת הדרך חייב חייב לעשות ולוודא שהוא מפנים בתחילת הדרך. אני קודם כל משקיע את הכסף, זמן, משאבים באופן כללי, במה שנותן לי כסף עכשיו כן, אני מתרחב יותר לטווח קצר היום. אגב, אותו יועץ עסקי, הוא כבר צריך דברים אחרים שצריך לדוגמה רשימת תפוצה צריך יותר סרטונים, יותר תוכן, כי זה לבנות קהל לטווח ארוך, כי יש לו משהו שעובד. יש לו את הפאנל הממומן שעובד מכניס לו כסף. ועכשיו הגיע הזמן להשקיע בשאר הדברים. אבל כל דבר כזה הוא צעד אחרי צעד לא את הכל מהכל כל הזמן. כן, כשאתה אומר שאר הדברים זה כאילו אוקיי, אני אעשה ממומן ועכשיו יש לי את שאר הדברים, אבל כן, השאר הדברים זה ג'ונגל, גם לא קטן. שאר הדברים כוללים בתוכו כמו שאתה אומר סרטונים כאלה ואחרים. קריאייטיבים כאלה ואחרים. גם אתר, גם מיתוג מחדש, גם עוד אולי סוגים שונים של קמפיינים, שמע גם בתוך הממומן על עצמו זאת אומרת שאנחנו אומרים הוא עשה ממומן. הוא עשה משהו מאוד ספציפי בתוך הממומן. יש לו פאנל אחד, קמפיין מסוג מסוים בפייסבוק, קריאייטיבים ממסוג מסוים, קופי מסוג מסוים, דף נחיתה מעבר לזה אפשר עוד ועוד ועוד להיכנס ולחפור ולעשות עוד הרבה. הרבה דברים לדוגמה, עוד סוגים של קמפיינים בפייסבוק, עוד סוגים של דפי נחיתה, צ׳אטבוטים ועוד כל מיני דברים שהם בתוך הפרסום ממומן כביכול. אבל זה פשוט עולם שהוא בלתי נגמר. וזה רק בפייסבוק. לא התחילו לדבר על גוגל נייטיב, טיק טוק וכל השאר כן, כן עולם ומלואו. ולכן אז כאילו בעצם מה שאנחנו רוצים להגיד, אולי כשורה תחתונה כדי לארוז את הדברים לבינתיים, זה שצריך להגדיר איזשהו תקציב פרסום. נגיד, אפשר להסתכל זה ביחס למחזור, ואז מתוך זה להתחיל לעשות את הפארטו או להתחיל את הגרעין של מה שהכי הכי משפיע לך על העסק. וככל שהעסק שלך גדל, ככה אתה יכול להרחיב. התקציב שלך גדל גם בהתאם לזה, ואז יכול להרחיב את הפעולות השיווקיות והפרסומיות שאתה עושה, שהם כבר לא הגרעין והליבה של מה שעכשיו מכניס לך לקוחות, אלא דברים שהם קצת יותר במעטפת, וכך לאט לאט להתרחב עם ההתרחבות של העסק. אז זו המחשבה איך שאנחנו רואים את זה שהיא הנכונה לעומת לעשות את זה איזשהם דברים ספורדיים שהם יכולים להיות לפעמים רלוונטיים יותר לפעמים פחות. ואם אני צריך לשים ככה בסוף בשורה התחתונה מה זה אומר? זה אומר שצריך לתכנן. לתכנן שתהיה לך איזושהי אסטרטגיה של הוצאת תקציב השיווק, הפרסום על מה אני מתכנן, מה השלבים השונים שלי, לא יכול סתם ללכת כמו וזה, אתה יודע, אתה גם לא יכול לבוא לסוכנות פרסום ולצפות שהיא תעשה לך את הכל מהכל. כי היא סוכנות פרסום. אתה צריך לבוא ולהבין שיש משהו שאתה משלם עליו. אתה תקבל משהו בתמורה. תלוי אצל מי, לפעמים התמורה היא טובה, לפעמים פחות אבל יש תמורה למחיר שאתה משלם ואתה לא יכול לקבל הכל כי אין לך תקציב בלתי מוגבל. ועם התקציב שלך את צריך לדעת לעבוד וצריך להבין מה הכי אפקטיבי בתקציב הזה לעשות עבורך לא יותר מזה, לא פחות מזה. בתקציב שלך. בדיוק, בדיוק זה. אני חושב שזיקקת את זה נכון גם בהקשר שלנו, כי אנחנו רואים את זה הרבה אנשים אומרים תעשה לי ככה תעשה לי כרגע, אבל יש לך את הכסף הזה? אהה אתה יודע פתאום מבין שזה לא בדיוק אז כן. יופי. מרגיש שפוינט מייד לא? יאללה, מגניב.