fbpx

האם פרסום בפייסבוק יעיל לשיווק B2B?

תמונה של הראל לוי

הראל לוי

כאשר אנחנו בונים אסטרטגיית שיווק, הדבר הראשון שאנחנו שואלים הוא – מי הקהל שאליו העסק פונה?

אם העסק פונה לעסקים, מה שנקרא B2B, האסטרטגייה השיווקית והמסרים יהיו צריכים לפנות למקבלי ההחלטות בעסק. בין אם זה בעל העסק, מנכ״ל או מנהלת משאבי אנוש – אנחנו צריכים להגיע אליהם.

בתור סוכנות השיווק של העסק וכחלק מתהליך הבנייה של האסטרטגיה אנחנו חוקרים ומחליטים באילו פלטפורמות כדאי לפרסם כדי להגיע בצורה הכי אפקטיבית לקהל היעד שהגדרנו ולהשיג את המטרות העסקיות.

ברוב המקרים פרסום בפייסבוק לוקח חלק באסטרטגיה, לפעמים אפילו זו הפלטפורמה היחידה שאנחנו הולכים עליה. לפעמים גם משלבים פלטפורמות נוספות גמו לינקדאין או גוגל, אבל גם אם כן ברוב המקרים נתחיל בשלב הראשוני בפייסבוק.

לפעמים בעל העסק או סמנכ״ל השיווק בעסק מולם אנחנו עובדים מעלים את השאלה – ״האם פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם זה מה שאנחנו צריכים? הרי הקהל שלנו הם בעלי עסקים, אולי אנחנו צריכים לינקדאין?״

זו שאלה מצוינת שעליה ננסה לענות במאמר הזה.

אז קודם כל, למה אנחנו מתחילים לרוב עם פייסבוק?

כיום פלטפורמת הפרסום של פייסבוק עובדת לנו הכי טוב, גם לדברים שלכאורה נראים ש״לא מתאימים לפייסבוק״. יכולת ההגעה לקהלים השתפרה ונהייתה מדויקת עם השנים.

פייסבוק אוספת כמויות עצומות של נתונים מהמשתמשים שלה, כולל תחומי העניין, הדמוגרפיה וההתנהגות שלהם. נתונים אלה יכולים לשמש עסקים כדי ליצור קהלים מותאמים אישית שיש להם סיכוי גבוה יותר להיות מדויקים.

בנוסף, כלי הניתוח של פייסבוק מספקים תובנות מעמיקות לגבי הביצועים של הקמפיינים, שיכולים לעזור לעסקים לייעל את אסטרטגיות השיווק שלהם. בעזרת כלי הניתוח של פייסבוק וכלים נוספים שבהם אנחנו משתמשים אנחנו יכולים לזהות אילו מסרים עובדים טוב יותר ומושכים את קהל היעד שרוכש.

בדיוק בגלל זה אנחנו אוהבים להתחיל עם פייסבוק – כאשר אנחנו עולים עם קמפיין חדש אנחנו רוצים לבחון את התגובה של הקהל, לראות האם האסטרטגיה השיווקית שפיתחנו תעבוד. המקום הכי טוב לבחון את זה הוא פייסבוק.

מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום בלינקדאין?

פייסבוק ולינקדאין הן שתיים מפלטפורמות המדיה החברתיות הפופולריות ביותר לשיווק B2B, אך הן נבדלות בכמה היבטים מרכזיים. לינקדאין היא פלטפורמת נטוורקינג מקצועית הפונה בעיקר לאנשי מקצוע ועסקים. לעומת זאת, לפייסבוק יש בסיס משתמשים רחב יותר וניתן להשתמש בו כדי למקד את קהלי היעד שלנו.

פורמטי המודעות של לינקדאין מתאימים יותר לקהלים מקצועיים, בעוד שהפורמטים של פייסבוק מגוונים יותר וניתן להשתמש בהם כדי למקד למגוון קהלים. לדוגמה, מודעות התוכן הממומן של לינקדאין מופיעות בעדכוני החדשות של המשתמשים, והן נועדו להיות אינפורמטיביות וחינוכיות. ניתן להשתמש במודעות אלו כדי לקדם סמינרים מקוונים, מאמרים ותוכן חינוכי אחר בעל ערך לקהל מקצועי. מצד שני, פורמטי המודעות של פייסבוק הם חזותיים ומושכים יותר, מה שהופך אותם ליותר קלילים וכיפיים.

לא כל בעלי העסקים נמצאים בלינקדאין, אבל רובם המוחלט כן נמצאים בפייסבוק ובאינסטגרם (אותה מערכת פרסום). בדרך כלל הם גם יבזבזו יותר זמן בשיטוט בפלטפורמות האלה ולכן יש יותר פוטנציאל להגעה אליהם דווקא דרך פייסבוק.

בנוסף, בזמן האחרון פייסבוק התחיל להיתפס ככלי שיווקי חזק לעסקים – אנשים משתמשים בפרופילים האישיים ובקבוצות פייסבוק לטובת שיווק העסק שלהם ויצירת קשרים עם אנשים חדשים.

האם הקהל שלכם נמצא בפייסבוק?

כל בעל עסק חושב שדווקא הקהל שלו לא נמצא בפייסבוק. יבואנים? קבלנים? יועצים עסקיים? אדריכלים ומעצבי פנים? עורכי דין? כולם הם בעלי עסקים ולכולם הצלחנו להגיע. נכון, לכל קהל יש את הקהילות שהוא מסתובב בהן אבל כולם נמצאים בפייסבוק ובאינסטגרם.

זה חשוב במיוחד כאשר המוצר או השירות לא נדרש באופן אקטיבי על ידי הלקוח, כמו לדוגמא ייעוץ עסקי. לרוב בעל עסק לא יחפש ייעוץ עסקי בגוגל – אבל אם נגיע אליו בפייסבוק עם בעיה ספציפית שמדברת על העסק שלו ונראה לו איך אנחנו יכולים לעזור לו, למה שהוא לא ישאיר פרטים?

איך מטרגטים בעלי עסקים בפייסבוק?

זוהי שאלת השאלות שכל עסק שעובד איתנו שואל ומנסה להבין, אז ננסה להסביר בפשטות.

בעבר אפשרויות הטרגוט של פייסבוק היו נרחבות יותר. כן כן, הפלטפורמה השתפרה ונהייתה יעילה יותר אבל אפשרויות הפילוח צומצמו. קודם כל, זה קרה בגלל שינויים תפיסתיים ומשפטיים שקרו בעולם בנוגע למעקב אחרי משתמשים ופרטיות. לכן פייסבוק הורידה הרבה מאפשרויות הפילוח.

אז איך בכל זאת אנחנו מגיעים לאנשים הרלוונטיים?

מה שהרבה אנשים לא יודעים, זה שברגע שמעלים קמפיין האלגוריתם של פייסבוק סורק את המודעות ואת דפי הנחיתה ומבין למי צריך להפנות את הקמפיין הזה. כלומר, גם אם לא נגדיר לאלגוריתם מי קהל היעד שלנו הוא יבחר בשבילנו את קהל היעד שהכי סביר להניח שיבצע את הפעולה שאנחנו רוצים.

מהסיבה הזו, אפשר ללכת על קהלים רחבים מאוד, של מיליוני אנשים (כן גם בישראל) ולתת לפייסבוק לעשות את עבודת הטירגוט.

מהצד השני, אנחנו צריכים להיות סופר מדויקים במסרים, בתוכן ובמחקר שאנחנו עושים ומייצרים לקהל היעד שאנחנו רוצים לפנות אליו. ככל שנבין את הבעיות שלהם יותר טוב ונדע לדבר את השפה שלהם יותר טוב, אפילו עד רמת המילה הספציפית – ככה נצליח להגיע בצורה יעילה יותר לקהל היעד הזה.

לסיכום, פייסבוק הפכה לכלי חיוני עבור עסקי B2B ומציעה יכולות מיקוד מתקדמות, פורמטים גמישים של מודעות וכלי ניתוח ואנליטיקה שעוזרים לדייק את המסרים. בעוד שלינקדאין היא עדיין פלטפורמה טובה ליצירת קשרים ותוכן מקצועי, בסיס המשתמשים הרחב של פייסבוק הופכים אותה לאופציה אטרקטיבית עבור עסקים המעוניינים להגיע לקהלים רחבים יותר. על ידי שימוש במערכת הפרסום של פייסבוק, עסקים יכולים להגיע לבעלי עסקים אחרים ביעילות ובכך לשדרג את אסטרטגיית השיווק שלהם.