fbpx

פודקאסט פרק 2: איך ליצור ״עסק חסין״ שיווקית

תמונה של admin

admin


פרק 2 


Tal Voronel (00:08.391)
היום נדבר על עסק חסין שיווקית/ נדבר על מה זה אומר בכלל עסק חסין שיווקית, למה זה חשוב להיות עסק שהוא חסין שיווקית, על מה גורם לזה שיש ירידות או עליות בפרסום ועל מה אפשר לעשות כדי לצמצם את זה למזער את זה אולי אפילו להימנע מזה לחלוטין. אז נתחיל


Harel Levy (00:36.494)
כן, שמע, ערוץ שיווק בעסק, אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו רואים אצל עסקים שמתפתחים וגדלים ופתאום יש להם עובדים ומחזור גדול ולקוחות והצינור חמצן הזה של השיווק – אם אתה בונה על משהו אחד ויום אחד הוא נחסם או נהרס, או מפסיק לעבוד אז אתה בבעיה


בגלל זה אתה צריך להיות חסין ויאללה בוא נתחיל.


Tal Voronel (01:08.487)
כן, זה מה שנקרא קללת האחד. כלומר, בנית מנגנון, עובד לך יפה, אתה מתחיל לפתח את העסק, כבר הוא מתחיל, הבניין של העסק שלך מתחיל לעבוד, להיבנות, והנה פתאום, יום אחד…


Harel Levy (01:26.158)
אתה בונה גם אגב את כל המספרים שלך על הערוץ הזה, אתה מתחיל לבנות את המספרים, את הרווח, הפסד, כל הדברים אתה בונה את זה על הערוץ אחד ואז, פתאום יום אחד, קורס, נעלם


Tal Voronel (01:44.455)
פוף זה קורס ונעלם. זה לא חייב להיות גם כזה בינארי של הכל מת פתאום כמו שאנחנו מכירים שזה יכול לקרות, אבל יש גם שלבים בדרך. 


Harel Levy (02:16.654)
שמע, כן, אנחנו מכירים, אנחנו יודעים, אבל יש דוגמא אחת שזכורה לי ממש טוב של מישהו שאני מכיר, היו לו כמה חנויות אי קומרס, אבל חנות אחת עם חשבון, החנות הכי טובה, חשבון מודעות מטורף, תקציבים מאוד מאוד גדולים כל יום עבד לדעתי איזה שנה, כמו שצריך, יום בהיר אחד


חסמו לו את החשבון מודעות ואת הדף פייסבוק ואת הדומיין של החנות. זאת אומרת, הבן אדם לא יכול להשתמש במנוע העיקרי שמביא לו לקוחות. למזלו, עוד היה קצת… הייתה רשימה תפוצה שהוא תחזק בצורה יפה פעילות אורגנית יפה כל הדברים האלה,


הצליחו להחזיק אותו באוויר עד שהוא הצליח להתגבר, אז בסוף בסוף הוא הקים חנות חדשה אחרת לגמרי דומיין אחר, משהו אחר נישה אחרת והצליח איתה. אבל אחרי בערך חצי שנה הפייסבוק אמרו שמע חביבי זו הייתה טעות והחנות המקורית חזרה.


Harel Levy (03:36.654)
מעז יצא מתוק, אבל העסק הזה כבר נהרס, הוא חטף זעזוע, אבל כן, מה שהחזיק אותו, זה היו נכסים אחרים שכן היו בבעלותו, וגם עוד שניים נדבר על בכלל, מהבעלים בכלל של הדברים האלה, אבל כן, אתה צריך כל הזמן שיהיו לך עוד עוגנים לשיווק של העסק.


Tal Voronel (03:59.495)
אהה, יפה, אחלה דוגמה. אז בוא נדבר על האפשרויות. מה יכול לקרות שפתאום גורם לך לאיזו חסימה בעסק. איזה דברים יכולים להיות?


Harel Levy (04:10.158)
קודם כל נדבר על מה אתה בונה בכלל. זאת אומרת מה מחזיק אותך בדרך כלל, ברוב המקרים מה שאנחנו רואים בדיגיטל זה קמפיינים בפייסבוק או בגוגל שהם המנוע העיקרי בוא נגיד 80-90 אחוז מהפניות ויש עוד כל מיני כאלה מהצד 


תלוי גם בגודל. הודעות, וואטסאפים פה לשם טיפה אורגני גוגל אורגני כל מיני כאלה ברגע שאתה בונה על פייסבוק לדוגמה או על גוגל כמנוע שיווקי עיקרי שיכול לקרות לך, בוא נגיד בשלב הראשון יש תקופות, יש גלים


Harel Levy (05:09.166)
שפתאום, אתה לא יכול לדעת מה, זה היצע וביקוש, זה בורסה של מחירים אתה לא יכול לדעת איך זה התנהג, זה לא צפוי אז יום אחד יש תקופה מסוימת, יש חגים, יש מונדיאל, יש מלחמה, יש קורונה ברוך השם גם אנחנו בארץ, שתמיד יש פה איזה משהו, איזה בחירות, משהו כזה כל הזמן יש איזו תקופה שהיא בעייתית


Harel Levy (05:37.230)
ואז אתה נכנס לתקופה כזאת, נגיד פרסמת כמה חודשים, יש לך מספרים טובים, אתה בונה עליהם, אתה אפילו מגדיל את התקציבים קצת אתה נכנס לאיזו תקופה שדברים לא מתחילים לעבוד, אנשים לא מגיבים כך לדוגמה, חופש גדול כולם בחופשות, בבית או בבית, אנשים לא מגיבים. הערוץ הזה, לא שחור אבל לא עובד ממש גם.


Tal Voronel (06:17.927)
בנית על מספרים מסוימים פתאום דברים לא עובדים. אתה יודע לקחת עובד וכאלה ווואלה פייסבוק לא מיישר קו. יפה אז רגע אז זו דוגמה אחת למשהו שיכול לעבוד פחות. שזה כאילו לא בינארי זה משהו שהוא  הדרגתי שפתאום אתה רואה שביצועים שהתרגלת אליהם מתחילים לרדת… אז שוב נשים את זה בצד שיש מה לעשות עם זה בדרך כלל ברמה של


Tal Voronel (06:45.255)
קמפיינים וכולי. אתה יודע אתה לא תייצר עכשיו ביקוש לקהל שאין לו ביקוש נכון אז זה דבר אחד שפתאום אנחנו רואים איזושהי ירידה או הידרדרות בביצועים של הקמפיינים מסיבות כאלה ואחרות. זו דוגמה למשהו אחד שיכול לקרות דבר אחר שיכול לקרות זה למשל איזושהי הפרה של מדיניות או משהו בסגנון הזה שפתאום יש איזו פלטפורמת השיווק


Tal Voronel (07:15.335)
וזהו כאילו בנית על פלואו מסיים ובבת אחת אין, נגמר. ועכשיו אתה תלוי בגחמותיה של פלטפורמה כזו או אחרת…


Harel Levy (07:29.230)
אלה כבר המקרים הבאמת יותר חמורים אגב. לפעמים קוראים מצבים שיש הפרות של מדיניות ופשוט הפרסום לא עובד לך טוב. אתה גם לא יודע למה אבל כנראה לפעמים שיש לך משהו שנקרא shadow ban, על החשבון. עשית איזושהי הפרה… 


Harel Levy (07:58.030)
לא אומרים לך שעשית, לא אומרים לך שחוסמים אותך או משהו כזה פשוט פתאום אתה מתחיל להרגיש ירידה בתוצאות אין פלואו והשלב הכי חמור בזה זה באמת אתה מקבל את האימייל או שאתה נכנס לחשבון מודעות וראה את הפס האדום הזה בגדול שמקפיץ לך את הלב אז אתה מתחיל לקרוא ואתה רואה שנחסם לך חשבון.


Harel Levy (08:26.190)
או בקיצור אתה מוגבל בפרסום מה שנקרא יש כל מיני גם רמות של חסימה לא ניכנס לזה עכשיו אבל בגדול חסמו לך את החשבון אתה עכשיו אכלת אותה אם בנית על העוץ שיווק הזה כערוץ השיווק המרכזי בעסק סוג של אכלת אותה כי אין לך עם מי לדבר בפייסבוק אין לך למי לפנות


Harel Levy (08:55.054)
אין שירות לקוחות, אתה לא יודע אם זה באג, אם זה בגלל התקופה, אם באמת עשית משהו, אתה לא יודע מה בדיוק עשית. קשה לשחרר את זה


Harel Levy (09:17.422)
כן וזאת הבעיה בעצם


Tal Voronel (09:22.375)
יפה. אז אלה חלק מהבעיות שגורמות לזה שבסופו של דבר אנחנו צריכים למצוא דרך לגרום לשיווק של העסק להיות יציב, או חסין נקרא לזה, לכל הטלטלות שעשויות להתרחש, ויש, אני חושב שאני לא בטוח שיש דבר כזה חסינות מ-100%, כנראה, אבל אנחנו כן רוצים לפחות שאין לנו אפשרות לייצר איזה סוג של מערך שיווקי, שגם אם כיוון אחד לא עובד,


Tal Voronel (09:51.015)
אפילו גיבויים, אפילו עוד הזנה של לידים מתעניינים, מכירות, לעסק שלנו. אז בוא נדבר על איך עושים את זה. 


Harel Levy (10:01.838)
לפני איך עושים את זה אני רוצה להעביר עוד נקודה שהיא חשובה שאנשים לא מבינים אותה. אנשים מטפחים כל מיני נכסים ברשת, לדוגמה איזשהו חשבון אינסטגרם יפה עם הרבה עוקבים או דף פייסבוק או חשבון מודעות והם חושבים שזה שלהם.


נניח שבניתי עכשיו איזה דף אינסטגרם ויש לי עשרת אלפים עוקבים אז זה שלי. אבל לא, זה לא שלכם לא חשבון מודעות, לא ביזנס מנג'ר לא שום דבר שתלוי באיזושהי פלטפורמה גם אם יש איזושהי חנות באמזון או משהו כזה, כל דבר שהוא בפלטפורמה חיצונית שאין לכם בעלות עליו שהוא לא בגדול


או רשימת תפוצה או אתר אינטרנט שאתם הבעלים שלו אין לכם שליטה על זה. אין שליטה על זה וזאת הבעיה בעצם שאנשים לא מבינים והם חושבים שהם יכולים לתבוע עכשיו את פייסבוק או זה כי זה שלהם. זה לא שלכם ופה מתחילה הבעיה והפתרון גם


Tal Voronel (12:47.271)
מעבר לזה, או אני רוצה עוד תוספת קטנה, אנשים משקיעים הרבה משאבים לפתח נכסים דיגיטליים, את הסוג של נכסים האלה, נכון? אתה יודע, אתה עכשיו משקיע כסף, אתה משקיע זמן בזה שיהיה לך הרבה עוקבים. אבל ראינו את זה בפייסבוק. פייסבוק זו הייתה דוגמה מצוינת לזה שלפני כמה שנים, אחת הדרכים לשווק, הייתה שהיית מטפח או…


מייצר לעצמך הרבה עוקבים בדף הפייסבוק, היית מפרסם להם אורגנית והכל היה טוב בהסק שלך, נכון? כי היה לך שיווק או פרסום שהוא חינמי, הכל טוב. אבל ביום אחד, פייסבוק החליטו שהם רוצים דווקא לגרום לך להוציא כסף. ואז פתאום החשיפה של העוקבים, או החשיפה אורגנית לעוקבים בדף פייסקי, פתאום ירדה משמעותית ללא יודע, בין 1 ל5 אחוז נגיד. אז זו דוגמה טובה ש…


Harel Levy (13:44.430)
כן אפילו פחות, אגב אני רואה את זה כמו פשוט כאילו חסמו לך את הדף כאילו הדף לא רלוונטי בכלל עכשיו אתה עבדת על הדף וצברת המון המון עוקבים אין שום הבדל בין זה שהורידו לך את החשיפה לבין זה שחסמו לך את הדף מהבחינה האורגנית מהממומן עוד אתה יכול לפרסם אבל אין לך בעצם אין לך את הכלי הזה של לפרסם עכשיו פוסט ושאנשים יראו אותו


Tal Voronel (14:54.439)
אוקיי אז סיכמנו את זה בזה שאם יש לך נכסים שפיתחת כל עוד הם לא שלך, תזכור הם לא באמת שלך ומשהו יכול לקרות להם. אתה יודע יום אחד זה יכול להפסיק לעבוד ולכן זה דוגמה לעסק שהוא לא חסין, לא חסין ניכנס לנסים טאלב עם האנטי שביר לא ניכנס לזה אבל אוקיי זה עסק שביר. 


Tal Voronel (15:23.623)
אז מה אפשר לעשות? מה הדרך לצאת מזה? אז יש כמה רמות וכמה שלבים כדי לגרום לעסק שלך להיות חסין. אבל נתחיל בבסיס שהוא אומנם טריוויאלי, אבל אנשים לא מבינים אפילו עד כמה הוא הכרחי, עד כמה הוא חשוב. הבסיס הוא המוצר, או איכות המוצר שלך. אולי כדי להיות יותר ספציפי, זה מעבר לאיכות המוצר שלך.


איכות המוצר זה משהו שהוא הבסיס לזה שיהיו לך לקוחות, שלקוחות גם יישארו איתך לאורך זמן. זה כמובן תלוי גם באיזה סוג של עסק, יש עסקים שהם חד פעמיים, יש כאלה שהם ריטיינר או נמשכים, אבל בכל מקרה, הבסיס להכל הוא מוצר איכותי, מוצר טוב. אנחנו דרך אגב, לא משווקים כאלה שאין להם הוכחת יכולת, כאילו שהמוצר או השירות שלהם הוא באמת ברמה, ואני חושב שזה חלק מהעניין, כי זה בסיס לכל שיווק איכותי.


בוא ניקח את הצעד קדימה, מה זה מוצר איכותי? מוצר איכותי זה לא רק לספק את מה שהתכוונת או את מה שאנשים חושבים שאתה לפרסם


Tal Voronel (16:35.943)
כן, מעבר לזה ככל שאתה מצליח לייצר. עכשיו אני חושב על זה גם במונחים שיווקים, סבבה? אז ככל שמה שאתה יודע לייצר הוא מעבר לציפיות, ככה יש גם סבירות גבוהה יותר שתהיה לך איזושהי, שיהיה לך אחוז הפניות גבוה יותר של פה לאוזן. נכון? כי הרי אם השירות, אם השירות המוצר שלך הוא עושה את משהו מצופה, אז אין סיבה לדבר עליו.


שמע הוא טוב, הוא לא רע, כאילו הם עושים את העבודה, אני מבסוט, הכל טוב. סבבה, אבל אתה לא עכשיו תלך ותשוויץ לחברים שלך. לעומת זאת, אם מישהו עכשיו נתן לך משהו שלא ציפית לו, משהו מעבר, משהו… דמיינו שאנחנו חשבתי, התאום ציפיות, מבחינתי היה שאני הולך לקבל משהו מסוים. אבל אלה כל כך התעלו על הציפיות, הם עשו דברים חריגים, הם עשו משהו הרבה מעבר, שפתאום אני הולך ובאופן יזום מספר על זה לחברים שלי, לצורך העניין.


Harel Levy (17:31.630)
כן, שמע, אנשים מדברים על המוצר ועל העסק אגב, לפעמים יש גם מוצרים שאתה… אתה לא באמת יודע למה, אבל הפרסום שלך פתאום… אתה עולה או קצת יורד לא משנה לאיזה כיוון אבל זה מושפע לא משום דבר טכני, לא משיווק, לא מקופי, לא מקריאייטיב, פשוט מזה שאנשים מדברים עליך בעיקר בעסקים מקומיים, 


Harel Levy (18:01.838)
ורואים אותך גם בנוסף בפרסום עכשיו אם הדיבור הוא טוב אז הפרסום שלך יעבוד יותר טוב אם הדיבור עליך עם לקוחות לא מרוצים… אתה יודע בסוף אנשים מדברים אחד עם השני כותבים בקבוצות וואטסאפים ודברים אנשים יודעים, אנשים מכירים את העסק הם רואים אותך ולא מגיבים


Tal Voronel (18:24.263)
בדיוק, זה סוג של קטליזטור אפשר להגיד, זרז, לפה לשם. קטליזטור טוב, קטליזטור לא טוב, אבל הוא זרז. וככל שהעסק נמצא יותר זמן שם, ככל שהעסק קיים יותר זמן, ככה השם שלו הולך לפניו, מה שנקרא, לטוב או לרע. אז זה אולי הבסיס שבאמת צריך לבדי שהוא נעשה כמו שצריך, ואפילו סוג של להילחם על זה, לוודא שהמוצר או השירות שלך הוא ברמה גבוהה, כדי לגרום לשיח החיובי הזה עליך. אז הבסיס זה אולי הכי טריוויאלי.


Tal Voronel (18:53.351)
אבל בוא נדבר על השכבה מעבר. השכבה מעבר – הגרעין הוא המוצר והשירות, השכבה מעבר זה… מה זו השכבה מעבר לדעתך?


Harel Levy (19:06.254)
יש כל מיני דברים אני חושב שהשכבה מעבר זה פשוט ליצור לעצמך עוד עוגנים כאלה שהעסק נשען עליהם. תמיד יהיה איזשהו ערוץ שיווק שהוא מרכזי אחד אבל אתה תמיד צריך לדאוג, לפתח במקביל עוד אתה יכול להתחיל עם אחד, אין בעיה תתחיל עם פייסבוק לדוגמה בדרך כלל מתחילים, כי הוא באמת הכי טוב, הכי אפקטיבי


Harel Levy (19:36.110)
יחד עם זה במקביל, תבנה לך את הרשימת תפוצה, תבנה לך את הקידום האורגני באתר תבנה לך גם את הפרופילים באינסטגרם לדוגמה (אחלה כלי), כל הדברים האלה ביחד יוצרים לך איזשהו תמהיל של ערוצי שיווק.


Harel Levy (20:05.870)
בסוף, גם הבן אדם רואה אותך גם פה וגם פה וגם שם, יוצר איזה משהו יפה אבל גם, בוקר אחד חסמו לך את החשבון מודעות אין בעיה שאתה תמשיך עם הדברים האחרים אולי לא באותו קצב, לא באותה רמה של רכישת לקוחות חדשים אבל עדיין יש לך עם מה לעבוד ולא סגרו לך את החמצן


Tal Voronel (20:29.543)
כן, יש לך… בדיוק, ומעבר לזה גם, אתה יכול עכשיו לשים עליהם יותר את הפוקוס. כאילו אם פעם היית נגיד, סתם, היית מעלה סרטונים ביוטיוב אחת לשבוע, אז עכשיו חסמו לך את הפיק השיווק המרכזי, תעלה יותר, תעלה סרטון ביום, או משהו כזה, ואז אתה יכול לשים על זה את הפוקוס. כנל, אגב, במיילים, כן? אם יש לך רשימה תפוצה, פעם היית שולח מייל אחת לשבוע, חסמו לך את ערוץ השיווק, תשלח עכשיו בצורה יותר מועצמת. אבל בכל מקרה…


אם לסכם את מה שאתה אומר, הבסיס בעיניי, ואני מסכים, זה לעסק שקיים לאורך זמן, זה ליצור תמהיל בין הממומן לבין האורגני. כלומר, גם שיהיו לך פלטפורמות מסוימות שבהן אתה כל הזמן מעלה תוכן, אתה מייצר, אתה נמצא בתודעה של לקוחות, וגם יש לך את הקמפיינים שמזינים גם את הערוצים האורגניים, כלומר, קמפיינים ממומנים שכל הזמן מגדילים לך, למשל את ה…


העוקבים באינסטגרם ובנוסף שהם גם קוטפים את הפירות. כלומר, מייצרים מצב שבו יש אנשים שמתעניינים באופן ישיר בשירות שלך. אז הבסיס או השלב השני, כמו שאמרנו, זה השילוב הזה בין האורגני לממומן. השלב המעבר זה גם לייצר שילוב של פלטפורמות. כלומר, אם פייסבוק עובד לך מצוין, אחלה, בוא עדיין תשקיע בלפצח פלטפורמה נוספת.


זה יכול להיות גוגל יוטיוב, בסדר, אבל זה יכול להיות גם כתבות, נכון, אבל גם אם ערוץ מסוים עובד לך יפה, אז אל תנוח על זרי הדפנה. כלומר, כן, תמשיך את התפעול, תמשיך את השיווק וזה, אבל תמיד תמיד לחשוב על מה הדבר הבא. אולי אפילו זה יכול להיות תרגיל מחשבתי טוב להגיד, אוקיי, עכשיו זה מת לי, אין לי את ערוץ הפרסום המרכזי, נגיד פייסבוק, מה הצעד הבא, מה הייתי עושה? ואת הסימולציה הזו לעשות…


עוד לפני שזה קורה בפועל ואז ביום שזה קורה… זה כמו תרגיל בצבא כן?


Harel Levy (22:26.830)
כן, הרבה תרגילים של מה קורה עכשיו, לקחת דוגמה קיצונית, כן, עם העסק קורס, אין לך כלום, ואז כשאתה מתחיל לחשוב בצורה הזאת, כי אתה מתחיל למצוא כל מיני פתרונות, שלא היית חושב עליהם, אם לא היית במוד הזה של הישרדות. אז, כן, אחלה דרך.


Tal Voronel (22:46.535)
בדיוק, בדיוק. יפה, מגניב. ואני חושב שמעבר לכל אלה, הרי דיברנו על אורגני, בהיבט של להעלות תכנים, נגיד אינסטגרם, יוטיוב וכל אלה, אבל אני חושב שאולי צריך להקדיש קצת מעבר ולתת את המקום ואת הכבוד לרשימת תפוצה. כי לרשימת תפוצה יש יתרון אחד מהותי על פני כל שאר הדברים, שהרבה אנשים דרך כלל חושבים שרשימת תפוצה זה של פעם, זה כזה, כבר לא עובדים, זה וזה.


Tal Voronel (23:16.167)
אבל אלף… נכון, אבל אנחנו כבר מכירים את זה היטב. דרך אגב, לידים שמגיעים מרשימה תפוצה זה בדרך כלל לידים איכותיים מאוד, כי זה אנשים שהם עוקבים כבר כמה זמן, ואומרים טוב, יאללה, התבשלתי, אני שם. אז זה גם משהו שהוא מאוד נחמד מרשימה תפוצה. אבל יש עוד יתרון מעבר לכל הדברים האלה ברשימת תפוצה, והוא שאתה הבעלים של… אוקיי, וניגעו לערוץ יוטיוב, ערוץ אינסגרם, עוקבים, וואטאבר.


פה אתה הבעלים הבלעדי של רשימה תפוצה, אתה כבר לא תלוי באף אחד אחר. וזה משהו שעושה את ההבדל, זה מה שאולי הוא הדבר המרכזי בלהפוך עסק לחסין אל מול עסק שהוא תמיד יכול להיות שביר אל מול, אתה יודע, הסופות שיש בחוץ. כן.


Harel Levy (24:03.630)
כן, כן, זה בעצם שלך, כל המיילים שלך, הכתובות שלך, אתה לא תלוי בפלטפורמה מסוימת זה שאתה עובד על פלטפורמה, זה לא אומר שזה שאלה המיילים הם שלך, מבחינה חוקית אגב גם, יש לך, אם עשית את ההרשמה כמו שצריך יש לך את הרשות לשלוח אליהם את המיילים האלה ובעצם יום אחד אם הפלטפורמה שאתה עובדת איתה לא באה לך טוב


Harel Levy (24:30.926)
וכשהיא תקרה, קח את המיילים שלך ותעבור איתם למקום אחר. אין אם זה שום בעיה, זה באמת היתרון הכי גדול ברשימת התפוצה.


Tal Voronel (24:43.463)
נכון, אבל כן צריך לזכור שרשימת תפוצה היא בחלק מהמקרים, לוקח לה זמן להתניע, כי בסופו של דבר, רשימת תפוצה זה משהו נבנה, וככל שהוא שם יותר זמן, כך יש לה יותר כוח. אם יש לך מנגנון שמזין את רשימה תפוצה, נניח סתם, כל עשרה שקלים נכנס מישהו לרשימה תפוצה.


אז מן הסתם אחרי 10 שקלים הראשונים, כנראה שאתה לא תחזיר את הכסף, אבל אחרי אלף, אלפיים, שלושת אלפים ויותר שהכנסת לידים בכסף הזה, אז לאט לאט, אלף אנשים, עובר זמן אנשים ניזונים מהתכנים שלך וממי שאתה כעסק, ולאט לאט הם מבשילים, וככה לאורך זמן הרשימה תפוצה, ככל שהגדלה יותר, ככה מן הסתם הכוח שלה הוא חזק יותר, וזה מאפשר לכל הדברים האלה מסביב. 


Tal Voronel (25:38.887)
זה גם משהו שהוא מניע את כל שאר האורגני. כלומר, אם יש לי למשל ערוץ אינסטגרם, אז אני יכול דרך הרשימה תפוצה לקרום לזה שהרוץ האינסטגרם שלי הגדל, או ערוץ יוטיוב. תחשבו עוד עכשיו על זה שאתה עכשיו מייצר איזה סרטון חדש ביוטיוב, אז יש לך פתאום שני מקומות שמזינים אותו. גם הפיד האורגני של יוטיוב וגם הרשימה תפוצה. ואז פתאום היוטיוב שלך…


Tal Voronel (26:07.847)
כן, זה מאיץ את כל היוטיוב, את כל הגידול של היוטיוב ואת איך שולח לך שם. ולכן הרשימה תפוצה זה כוח מדהים. דרך אגב, זה גם אח לקלי רשימה תפוצה בשביל פשוט לנסות דברים חדשים. לנסות דברים חדשים או להשיק דברים חדשים. יש לך עכשיו את המוצר המרכזי, סבבה, אתה רץ איתו, הכל טוב. אבל פתאום יום אחד בא לך, לא יודע, לעשות כנס. סתם אני אומר, משהו שזה. אז מכל מול, תתחיל מ-0. לא, אתה מתחיל עם…


Tal Voronel (26:35.463)
אלפי אנשים שמכירים כבר אותך ואוהבים אותך ואוהבים מה שהעסק שלך נותן ווואלה יש כנס פתאום אתה לא מתחיל מאפס. נורא נוח לא?


Harel Levy (26:44.014)
כן, תחשוב שיש לך קבוצת וואטסאפ ענקית של חברים, שאתה שולח להם הודעה בואו לפה, בואו לשם ובום, ואתה באמת מתחיל מאוד מדרגה. 


עוד משהו מאוד מאוד חשוב ברשימה תפוצה, אתה יכול לכתוב מה שבא לך. אתה לא בפייסבוק, אתה לא בגוגל, שם הם אומרים לך איך לעשות, ״שמע חביבי, פה אתה משחק במגרש שלנו״


Harel Levy (27:12.814)
אתה לא יכול לכתוב מה שאתה רוצה אתה לא יכול להגיד להם תעשו ככה וככה כל מיני… לא ניכנס לכל הדברים של המדיניות, כן אבל בוא נגיד שמה אתה צריך ללכת על ביצים, במיוחד… תלוי בעסק, אבל במיוחד בעסקים שהם פיננסים או יועצים עסקיים או כל הדברים כל הנישות האלה. ברשימת תפוצה אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה כמה שבא לך


Harel Levy (27:40.974)
לדבר כאן איך שבא לך זה לא עולה לך כסף גם כל החשיפות האלה זהו, אחלה דבר מומלץ


Tal Voronel (27:52.263)
לגמרי, לגמרי, חזק מאוד. דרך אגב, לא דיברנו על זה, אבל אני חושב שזה גם חשוב, זרקת את זה ככה על הדרך, אבל קבוצות וואטסאפ או טלגרם, דברים בסגנון הזה, זה גם משהו שהוא מומלץ. מה אתה חושב על זה?


Harel Levy (28:06.766)
כן, זה עוד פלטפורמות, שמע אני בעד כל פלטפורמה שאתה יכול לנסות אותה גם עכשיו טיקטוק, לא יודע מה כל דבר חדש יצא, צריך לנסות כי בסוף, בסוף צריך להבין בכל דבר כל דבר יזין את כל הדברים האחרים כמו שאמרת נגיד על הרשימת התפוצה שעכשיו אתה שם סרטון ביוטיוב ואתה שולח לרשימה אז תחשוב שזה לא רק זה, תחשוב שיש לך גם עמוד פייסבוק, גם אינסטגרם, גם יוטיוב


גם אתר אינטרנט, גם רשימות תפוצה ובכל אחד מהם אתה שם את הלינק נגיד להרצאה שלך החדשה אתה עושה, דיברת אני קודם על ההרצאה החדשה שם שם את הלינק מכל אחד, לכל פלטפורמה, לכל פלטפורמה ואז בעצם אתה יוצר מעגל שמזין אחד את השני


Harel Levy (29:05.262)
יש כאלו שיותר אוהבים לעקוב ביוטיוב, יש כאלו שיותר אוהבים לעקוב במייל אבל תמיד אתה מגדיל את זה בצורה מעגלית


Tal Voronel (29:13.255)
לגמרי, חזק. אז אם אני מסכם, אז אני חושב שבואו נשים רגע את הטופ שלושה דברים שדיברנו עליהם. אחד, זה מוצר חזק ואיכותי שהוא Overdeliver. הדבר השני זה השילוב הזה בין ערוצים שהם אורגני למומן, ושזה אומר פיתוח של כל מיני עוקבים כאלה ואחרים… בפלטפורמות כאלה ואחרות. והדבר האחרון זה הרשימה תפוצה שדיברנו עליה ועל החשיבות שלה. 


עסקים שהם פעילים, אני חושב שרשימת תפוצה זה מה שצריך, אני לא אגיד מדי וואן לעשות, כי אתה עדיין לא יודע למי אתה פונה ומה הייחודיות שלך ומה קהל היעד, אבל בוא נגיד שבשלב יחסית מוקדם של עסק, אם הוא לא מייצר לעצמו רשימה תפוצה, אז לאורך זמן יהיה לו הרבה יותר קשה לגדול אל מול עסקים, שאתה יודע, אני חושב על עסקים שפעילים עשר שנים, שיש להם רשימה תפוצה, הולכת וגדלה


זה כאילו קטליזטור מטורף וזה פשוט הרבה יותר קל להיות אימפריה ככה. נקרא לזה אחרי כמה שנים מאשר לא.