פרק 3
Tal Voronel (00:22.126)
יאללה, אז היום אנחנו מדברים על איך עסק מבוסס אורגנית יכול לעבור לשיווק ממומן, איך הוא צריך לעשות את זה למעשה. עכשיו מאיפה זה מגיע? זה מגיע כי היו לנו הרבה שיחות עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים שמגיעים אלינו. חברות שרגילות לצמוח אורגנית, מה זה אורגנית? אורגנית זה פה לאוזן. ועכשיו הם פונים אלינו, אומרים טוב אנחנו רוצים להעלות מדרגה, אנחנו רוצים עכשיו להגיע לשלב של צמיחה בגרף יותר משמעותי, לא רק ליניארית נגיד, אקספוננציאלית.
Tal Voronel (00:52.974)
ואז הם רוצים את הממומן. ומה שהם מדמיינים בראש, זה שונה מאיך שזה עובד בפועל, כי הם מדמיינים שזה פשוט אותו דבר רק בקצת יותר, בכמויות אבל בפועל אנחנו יודעים שזה כבר לא נכון. זה לא הדרך שבה זה עובד, ועל זה היום אנחנו רוצים לדבר על מה ההבדלים המשמעותיים שחברה שרגילה לצמוח אורגנית, לצמיחה שמבוססת על פרסום ממומן. או איך להוסיף את האפיק של פרסום ממומן לצמיחה
Tal Voronel (01:22.926)
עם פרסום ממומן. ושוב זה לא על חשבון זה פשוט עוד אפיק נוסף לצמיחה. ועל זה אנחנו רוצים לדבר היום
Harel Levy (01:33.275)
אז בוא נתחיל באמת מה הם עושים היום, מה אנחנו ראינו שהם עושים כדי להשיג לקוחות, איך הם משיגים לקוחות, איך הם בגיעו למה שהם הגיעו עד היום כי זה לא עסקים קטנים, אבל כן יש להם עובדים, עשו כבר דרך, יש להם עובדים, חמש, עשר שנים ויותר אפילו, איך הם מגיעו
Tal Voronel (01:51.694)
נכון. אז איך שהם הגיעו לזה זה אני לא חושב שהשאלה המדוייקת אולי צריכה להיות איך הם הגיעו אולי כדאי לדבר על איפה הם נמצאים היום או מה מה מה יש להם היום אז היום בדרך לה לחברות האלה יש להם מוצר טוב מוצר מוכח יש להם לקחות נאמנים והעסק עובד ומתפקד בצורה טובה אני מניח שחלק מזה
Tal Voronel (02:20.782)
אתה יודע מה, הם לא היו יכולים להגיע לנקודה הזו, אם הם לא היו כאלה, נכון? כאילו זה שיש להם שם טוב, הרי אתה לא מגיע למצב שיש לך שם טוב, ושלקוחות שמגיעים אליך אורגנית, כאילו מפה לאוזן, לא יכולים להגיע, אם לא היה לך שם טוב, נכון? זה בא ביחד. ולכן בהכרח, אם יש להם צמיחה של פה לאוזן, יש להם מוצר טוב, יש להם שם טוב, והם חזקים, הם טובים.
Harel Levy (02:47.387)
אז בעצם האסטרטגיה השיווקית שלהם לא הייתה שום דבר חוץ מאשר מוצר טוב, הפניות פה לאוזן, לקוחות מרוצים לקוחות חוזרים זה בעצם האסטרטגיה השיווקית שהביאה אותם לאן שהם היום
Tal Voronel (03:03.630)
נכון צריך להגיד שפה לאוזן זה לא תמיד פסיבי לחלוטין, אתה יודע פה לאוזן יכול להיות גם אקטיבי, אתה יכול לתת איזושהי הטבה, אתה יכול לבקש בצורה אקטיבית אבל ברמה העקרונית זה בטח לא הסקייל, כי הוא מוגבל אבל כן ברמה העקרונית גם דיברנו על זה באחד הפרקים הקודמים שהבסיס לשיווק איכותי הוא מוצר איכותי אז כן אז את זה הם בהחלט במרכאות פיצחו ואת זה הם עושים טוב אבל אז בוא נדבר מה השלב הבא בעצם או למה
מה שהם עשו עד עכשיו הוא לא מספיק כדי לעשות את השיפט לפרסום ממומן.
Harel Levy (03:42.075)
למה הם רוצים פרסום ממומן בכלל? איך הם הגיעו לפרסום ממומן? מישהו הציע להם את זה? מישהו המליץ להם? מה הם זיהו שם שזה יכול להוות נקודת הפריצה הבאה שלהם?
Tal Voronel (03:58.030)
כן אז ממה שאני רואה בדרך כלל הסיבה שהם רוצים לפרסם פרסום ממומן בכלל זה כי הם רואים קודם כל שהצמיחה של הפה לאוזן היא מוגבלת מה זה אומר שהיא מוגבלת? זה אומר שאתה לא שולט בה לפעמים יש יותר הפניות לפעמים יש פחות הפניות, אבל זה בטח ובטח לא בשליטה שלך. כלומר זה בא בתקופות. זה לא בשליטה שלך. אתה יודע יש איזה מושג בפסיכולוגיה נחמד שאני אוהב שהוא נקרא מיקוד שליטה פנימי אל מול שליטה מיקוד שליטה חיצוני
Tal Voronel (04:27.182)
מיקוד שליטה פנימי זה אומר שאני אחראי על כל מה שקורה לי. אם אתה בפרסום שלך, אתה לא אחראי על הפרסום שלך אתה לא אחראי על הצמיחה שלך אתה לא מרגיש בנוח אתה לא מרגיש נינוח אתה לא מרגיש זה פוגע לך באולי
Harel Levy (04:40.603)
שבתור בעל עסק אתה מרגיש כאילו חסר שליטה
Tal Voronel (04:43.886)
כן אתה כמו איזה עלה נידף כי אתה יודע לפעמים הגורל בא וממטיר עליך הרבה לידים ולפעמים לא אבל זה בטח לא מאפשר לך לקבל שליטה ואתה יודע מה אני חושב שזה גם לא מאפשר לבעל עסק להיות רגוע כי בעל עסק שכל הזמן תלוי בדברים חיצוניים אז הוא לא רגוע כי הוא לא יודע מתי תבוא הברכה ומתי הקללה ולכן הוא רוצה לקחת בעלות ואחריות על הפרסום שלו ועל הצמיחה שלו, הדבר השני
שאני רואה אצל חלק מבעלי העסקים שבאים אלינו, זה שיש להם איזה ג'וק שיושב עליהם, כאילו הם אומרים, יאללה אני מוכן לקפיצה הבאה שלי. כאילו עד עכשיו, אתה יודע, חברות עשר, עשרים, שלושים עובדים, צמחו יפה, אבל הם אומרים, אני יכול יותר. I can do more. ואז הם אומרים, קדימה, אני עכשיו רוצה לפתוח את הברז. אז זה מה שגורם להם הרבה פעמים לבוא אלינו. כן, שזה מגניב. זה נחמד.
Tal Voronel (05:42.478)
ועכשיו אני חושב שהשאלה העיקרית שצריך לשאול פה זה, אוקיי, מה שעבד להם עד עכשיו עבד טוב, אז למה עכשיו שזה לא יעבוד? .
Harel Levy (05:55.515)
מבחינת המסרים, אתה מתכוון.
Tal Voronel (05:56.302)
כן, המסרים אולי זה באמת הדבר הכי מדויק פה, כי עד עכשיו, אתה יודע, הם היו משהו מסוים, הם פתרו בעיה מסוימת והם קיבלו מזה לקוחות. אז לכאורה, התשובה הברורה זה בואו נעשה עוד מאותו דבר, נכון? אבל אנחנו מבינים שבפועל זה לא עובד, אז בוא נדבר רגע, למה זה לא עובד? למה זה, למה, למה יש עם זה בעיה? למה צריך לשנות פתאום? מה שעבד? עזוב עבד, סוס לא מחליפים. למה צריך לשנות את המסרים?
Harel Levy (06:28.443)
מה מסרים היום לדוגמה שאנחנו רואים מה הם אומרים, שמע כשאנחנו עכשיו מתחילים עם לקוח חדש באמת אנחנו עושים איזשהו מחקר מעמיק ומנסים ככה, אתה יודע, לדלות כמה שיותר מידע אז בעצם אנחנו שואלים אותם שאלות, אבל הם רגילים להגיד לנו מה שהם אומרים לכולם מה שהם אמרו עד היום שאלה בעצם הדברים שאנחנו אומרים זה פחות עובד בממומן
Tal Voronel (06:55.374)
והקדשנו לזה פרק שלם של למה ״אמין ומקצועי״ זה לא מספיק. כי אמין ומקצועי זה בדרך כלל הסיבות שהם מפנים מפה לאוזן. זה נכון יש לך איזה לא יודע יועץ עסקי, חברת תוכנה או וואטאבר שעושה דברים טובים מה אתה כבר צריך ממנה שתהיה מקצועית שתהיה אמינה. היא עושה את זה אז קדימה בואו ובאמת לקוחות מגיעים על בסיס זה אבל יש דבר אחד נוסף שעל בסיסו הם מגיעים ואת זה מפספסים
וזה ההפניה הספציפית של הפה לאוזן כלומר ״האמין והמקצועי״ רוכב על גלי האמון שיש על אותו אדם שהפנה.
Harel Levy (07:39.195)
נגיד אם חבר קרוב או בעל עסק שאתה סומך עליו ממליץ בשבילך ואת מה שאתה צריך עכשיו אתה כבר סומך עליו, מכיר אותו והאמינות של החברה תלויה במכר הזה, בחבר, באח
Tal Voronel (07:52.590)
בדיוק וזה עושה את כל ההבדל הרי שוב אם אותו ״אח״ קיבל שירות דומה, שירות איכותי, שירות טוב אז כשלקוח אחר רוצה או שוקל שירותים של נגיד חברת תוכנה אז הוא אומר לעצמו טוב אני סומך על אח שלי ולכן אני אלך אליו אה הוא אומר גם שהם אמינים ומקצועים אחלה בונוס וזה לא עובד בפרסום ממומן כי אתה כאילו משמיט את החלק שלה
וזה ההבדל העיקרי במעבר מפרסום אורגני לפרסום ממומן – שבאורגני יש לך את המכר שאתה סומך עליו שממליץ ובפרסום ממומן אין את ה״גשר״ הזה.
Tal Voronel (08:51.214)
הדבר המרכזי כמסר שאתה צריך לשים עליו את הפוקוס הוא או למצוא או לדייק או לזקק עם חברת השיווק או עם סמנכל השיווק שלך הוא מהו הצורך שאתה נותן לו מענה ומהי הייחודיות שלך שם. זה נשמע כאילו טריוויאלי אבל זה קודם כל ממש לא טריוויאלי לדייק ולזקק מהו הצורך ודבר שני
Tal Voronel (09:17.262)
הרבה מהחברות האלה יודעות לתת מענה למגוון של צרכים אבל צריך לדייק ולזקק את מהו הצורך הספציפי שעבורו יהיו מוכנים לבוא אליי וזה משהו שהוא ממש לא מובן מאליו כי שוב, אתה יודע חברת ייעוץ עסקי כזו או אחרת וואלה יודעים לתת מענה הרבה מהם, יודעים לתת מענה מאוד רחב, מאוד מקיף על עשרות בעיות עסקיות
Harel Levy (09:48.219)
גם לבעיות וגם להמון אווטארים, להמון לקוחת פוטנציאלים שזה גם משהו שחשוב מאוד להתמקד בו בפרסום
Tal Voronel (09:56.814)
לגמרי נכון כלומר אז אני חוזר ואני מזקק את מה שאמרתי – צריך לשים דגש על איזה צורך אתה נותן לו מענה אז זה לא רק זה איזה צורך ולמי וברגע שיש לך את שני הדברים האלה מזוקקים אז הפרסום אומן שלך יכול להתחיל לעבוד כמובן שיש עוד אלמנטים שצריך להרכיב בדרך אבל זה הבסיס של פרסום ממומן שהוא איכותי.
העסק יודע לתת מענה של משרעת מאוד רחבה של דברים, לתת מענה להרבה צרכים ולהרבה סוגים של לקוחות. אבל עכשיו הוא צריך לבחור אחד. אחד – סוג אחד ובעיה אחת. ופתאום זה לא קל כי יש לך מגוון רחב, אתה צריך לצמצם, זה קשה.
Harel Levy (10:44.827)
קשה אה? קשה איך בוחרים? איך בוחרים את זה?
Tal Voronel (10:48.206)
נכון אז זה אני חושב שזה פרק אחר כן לדבר עליו כי זה עולם ומלואו של איך לעשות את זה אולי דיברנו על זה לא זוכר כבר אבל כן זה לא טריוויאלי אבל זה הדבר הראשון שצריך לשים עליו דגש אולי אפילו ניתן כמה דוגמאות לדבר הזה כדי שזה יהיה יותר מוחשי ומובן. אנחנו רוצים לתת מענה אמרנו לבעיה ספציפית וללקוח ספציפי אז בוא ניתן דוגמה מלקוחות שלנו למשל
Tal Voronel (11:16.974)
הייתה לנו מישהי שהיא יועצת עסקית וסמנכל כספים במיקור חוץ. אז מה שזיקקנו איתה בסופו של דבר זה ש… .
Tal Voronel (11:30.222)
היא נותנת מענה לכולם כן? כאילו, כל בעל עסק, נגיד שהוא מעל היקף מסוים, זה יכול להיות מיליונים בודדים עד מחזורים של עשרות, אולי אפילו מאות מיליונים, אני לא בטוח, נראה לי עשרות, זה היה הכי גדול שלה, אבל היא יכולה לתת מענה לכל סוג של עסק, שיש לו את ההכנסות, נגיד, מעל כמה מיליונים בודדים ומעלה.
Tal Voronel (11:55.406)
אז היא כאילו בבעיה נכון זה ״צרות של עשירים״ אבל זה באמת צרה כי היא לא מצליחה לפצח ככה את הפרסום המומן ולכן כשעשינו את עבודת הזיקוק אז מה שזיקקנו בסופו של הדבר זה שהלקוח האידיאלי להתחיל איתו את הפרסום הממומן זה יבואנים שיש להם בעיות של תזרים מזומנים ואז זה הצורך הספציפי והבן אדם הספציפי שאמרנו אוקיי זה ואז מפה ואז הפרסום הממומן הצליח שם
Harel Levy (12:25.851)
אוקיי, אבל נגיד שבחרנו לאשואה ותר מה יקורה אם באמת היינו מפרסמים פשוט לכולם? אומרים, הרי זה הגיוני שאנחנו כן מפרסם לכולם כי יש יותר מהקל הזה, יש יותר מהקל מה שהקל הספציפי שבחרנו וגם מבחינה עסקית, יותר קל לפנית לכולם
Tal Voronel (12:48.110)
כן, אז זו בדיוק הבעיה ש… אז הבעיה היא, כן, אז אל תתפוס אותי על המספר המדויק, אבל תמיד יש איזה מספר כזה שמסתובב של המוח או העין הממוצע, את הגולש הממוצע נתקל ב-3000 פרסומות ביום. וכשאתה שומע את הדבר הזה, אז אתה אומר, רגע, אם הוא שומע 3000 פרסומות ביום, למה שהוא יקשיב דווקא לי?
Harel Levy (12:53.723)
למה זה לא עובד?
Tal Voronel (13:17.454)
וכנראה שהתשובה לזה היא בזה שאם אתה רוצה שיקשיב לך אתה צריך לוודא שאתה מדבר אליו. זה כמו גם, היה לנו איזה סרטון כזה שבו אנחנו אומרים שאתה מסתובב באיזה שוק סואן ופתאום אתה שומע ״טל״ ״טל״ כזה בשקט ואז אתה ישר מסתובב למרות כל הרעש. אז איך זה יכול להיות? זה כי אתה יודע או אתה מרגיש שמישהו מדבר ספציפית אליך זה גורם לך לשים לב וזו אחת הסיבות שבגללה זה גם יכול לעבוד
Tal Voronel (13:46.990)
הסיבה השנייה זה שמעבר לזה שישימו לב אליך לשים לב הרי זה לא מספיק, זו התחלה נכון זה גורם לזה שמישהו בא ומסתכל לכיוון שלך אבל זה לא מספיק הוא צריך גם להוריד את רמות הסקפטיות. הרי באינטרנט יש תמיד מדברים על זה שיש הרבה הונאות או בגדול אתה לא סומך על מישהו באינטרנט ראית מישהו באינטרנט רגע אתה קודם כל סקפטי ולכן השלב הבא
הוא שבטקסט בסרטונים בקופי במסרים אתה צריך לראות או הבן אדם ולקבל את תשומת הלב שלו לפרסום שלך. השלב הבא זה שהוא ירגיש שוואלה הוא באמת מבין אותי ואם אני מדבר עכשיו גם עם הכותרת שלי נגיד הייתה ספציפית אבל אחר כך מה שאני כותב מה שאני דבר עליו הוא גנרי כלומר הוא מכוון לבעל עסק כללי הרבה פעמים זה גם לא יספיק
הרבה פעמים זה כי הוא הרגיש, אוקיי סבבה, הוא קנה אותי בתשומת לב אבל בסדר הוא לא קלע לבעיות שלי. ולכן, אתה יודע, אני יכול להמשיך לגלוש בפייסבוק.
Tal Voronel (14:57.230)
מסכים עם זה כן אז מה שעושים זה שעושים כאילו סוג של קשית לכל התהליך השיווקי גם במסרים המסרים הכותרות נקרא לזה אבל גם בהמשך גם בקופי כאילו אנחנו צריכים להעמיק את הקופי להראות שעשינו שיעורי בית אנחנו מכירים אותך אנחנו יודעים מי אתה הנה תקרא כן
Harel Levy (15:18.299)
אוו, זה חזק חזק לא יודע אם למישהו יצא פעם לקרוא דף כזה אבל שהוא מדבר אליך ולבעיות שלך זה… לפעמים יכולה להיות אפילו חברה נגיד ככה אתה אומר בונה פתאום איך הוא יודע את זה שאני קם בבוקר בתחושה כזאת וכל מיני דברים כאלה קטנים שאתה אומר אשכרה יש מישהו שמבין אותי מאחורה
Tal Voronel (15:45.358)
כן זה מדהים. ותחשוב איזה יפה זה בונה אמון. אני לא אשכח את הפעם הראשונה שחוויתי את זה כבעל עסק היה לי פעם עסק של דיבור מול קהל וכל העולם הזה ופתחתי קורס של התמודדות עם פחד קהל והיה לי קופי ארוך כאילו למות וכמה ימים הדף כזה עבד חצי כוח וכאלה ופתאום אני מקבל טלפון. מתקשר אליי קבל טלפון מאיזה בחור הוא אומר לי
אני רוצה עכשיו לקנות את הקורס. אני כזה, מה? אמרתי לו, תגיד, אתה רציני, מה יש לך? לא יודע מי אני בכלל. הוא סתם נתקל בפרסום, הגיע איכשהו לדף הזה, קרא, קרא לעומק ואמר, שמע, כל מה שדיברת עליו בדף זה אני, אחד לאחד, אני רוצה להירשם לקורס. עכשיו, לא יודעתי איך להתמודד עם הדבר הזה, כי אני לא בטוח אם היה לי בכלל, אמצעי סליקה אז, כן? כאילו, אבל זה היה כל כך, זו הייתה, זו הייתה חוויה כל כך מדליקה
Tal Voronel (16:42.638)
אם אתה מדבר בשפה הנכונה ואתה מעמיק ומישהו יכול לקרוא את זה להתחבר ברמה כזו שזה גם מניע אותו לפעולה אז זה היה מדליק זה ממש מגניב להיות בצד הכותב כאילו בצד כבעל עסק במקום הזה זה ממש נחמד
Harel Levy (17:01.083)
כן, ואז שאתה מבין את זה גם כשאתה רואה שזה עובד, אז אתה, ברגע שאתה בא מהמקום הזה וחושב ככה, אתה גם יודע בדיוק, אתה יודע יותר טוב מה לכתוב, איך באמת למצוא את הצרכים הייחודיים שדיברנו עליהם מקודם, איך למצוא באמת, למי לפנות גם.
Tal Voronel (17:20.973)
נכון. ממש. כאילו זה מחייב אותך גם באיזו עבודה סוג של מנטלית כזו, של ממש להיות ״אמפתי״ שם, להיכנס אליו לראש, לראות מה הוא חווה. וכאילו זה ממש עבודה פסיכולוגית, אבל אתה יודע מה, יש לה עוד אפקט. עוד אפקט מעניין שהוא אפילו לא קשור לשיווק. הוא קשור למוצר שאתה מספק. כי בעצם אם אתה כל…
אם אתה כל הזמן בראש שלך שומר וחושב על אותו לקוח אידיאלי שיש לו את הבעיה הספציפית והוא קל יעד ספציפי אז זה גם מאפשר לך לדייק את המוצר כי המוצר שלך נותן מענה בדיוק לזה ודרך אגב אפילו אם אתה עסק ותיק ויש לך כבר את המוצר שרץ וכולי עדיין לפעמים עשוי להיות נכון לעשות את האתמות הקטנות האלה כדי לדייק את זה לפרסום הממומן
Harel Levy (18:22.459)
זה אומר, את החשיבה השיווקית עוזרת לך גם לשפר את המוצר וזה כמו סוג של ביצה ותרנגולת כזה אפילו
Harel Levy (18:33.595)
זאת אומרת אתה מתמקד עכשיו לשפר את השיווק, לפצח איזשהו משהו בשיווק מחזיר ידי חזרה המוצר מהמוצר, אתה יודע, משחרר את המוצר החוצה, מנסה, מקבל פידבקים עוד פעם לשפר את השיווק ואתה כל הזמן כאילו משתפר בצורה הזאת מגניב
Tal Voronel (18:50.062)
כן. לגמרי חזק ודרך אגב זה גם משפר לך את הפה לאוזן, כי ככל שהמוצר שלך מדויק יותר, התוצאות שלך יהיו טובות יותר, ואז בקיצור זה כן, זה איזה מין מעגל קסמים ספירלי כזה אולי, חיובית כזו. ואני חושב שזה הדבר הבא שכדאי לדבר עליו בהקשר של מה שונה בין אורגני לממומן או מה בעל עסק, שעכשיו, מה עסק שמתחיל לעבוד על ממומן.
Tal Voronel (19:20.142)
צריך לשים לב שבניגוד לאורגני לפרסום של פה לאוזן וזה השלב הבא וזה ההתאמה של המוצר או הפירוק של המוצר אולי מה הכוונה הרי נניח ויש לי מוצר שסתם אני אומר הוא עכשיו הריטיינר שלו הוא עשר חמש עשרה אלף שקל בחודש, אתה יודע למשך תקופה עכשיו לא כל אחד יסכים או ימהר לשלם את זה או כך איזה פרויקט גדול של
כמה עשרות או מאות אלפים כן כאילו לא כולם ימהר לשלם את זה ולכן אז שוב אם אנחנו חוזרים לפה לאוזן אם מישהו הגיע לך דרך פה לאוזן יכול להיות שהוא יגיד וואלה אני סומך על ההוא אני שומע שהוא סבבה קדימה אני בשל אני מוכן לשים את הכסף כי אני סומך על כל התהליך שהיה פה אבל שוב אנחנו מדברים פה על פרסום ממומן ולכן בפרסום ממומן צריך ולוקח זמן לבנות את האמון הזה אז יש כאן שני אולי שתי השלכות הראשון זה שלוקח זמן
כאילו צריך להערך לזה שבמיוחד אם המוצר הוא יקר יחסית שזה לא מכירה מיידית (למשל בעסקי B2B(. עכשיו אני מזכיר לך יש לנו לקוח שאמר שתהליך המכירה שלו הוא בין חודש וחצי לשלושה חודשים מוכר מוצר של נגיד כמה עשרות אלפים אוקיי כדוגמה אז זה דבר אחד שצריך לקחת על החשבון אבל שוב אני חוזר לעניין הזה של ההתאמה של המוצר אז יכול להיות שהדרך הנכונה נקרא לזה לבנות את האמון
Tal Voronel (20:47.310)
היא דרך הפירוק של המוצר כאילו במקום להגיד כן המוצר שלי עולה מאה אלף שקל יכול להיות שאם תגיד רגע המוצר שלי הוא עולה מאה אלף שקל זה נכון אבל חכה אל תקנה אותו עכשיו אתה לא שם אתה לא שם גם בינינו בוא תתחיל בלקנות את המוצר שלה לא יודע שלושת אלפים שקל נגיד תראה משהו ראשוני נראה לך את אולי תוכנית פעולה את האסטרטגיה את המוקאפ את הדבר הראשוני
תראה אם זה טוב, יכול להיות שתגיד, עזוב זה מעפן אנחנו לא מתחברים בכלל, כאילו פח, פח לנו לעבוד ביחד בכלל, עזוב. בסדר, אז עלה לך 3,000 שקל, לא נורא. אבל אתה לא תגיע למצב שבו אתה משלם 10,000 שקל ואתה מתבאס. וזה בדיוק, זו מחשבה שעוברת למי שמגיע בממומן, הוא אומר רגע, אני לא רוצה עכשיו להתחייב. כאילו רק הכרנו, אתה עכשיו מציע לי חתונה כזה, בואו נעשה את זה שלב שלב.
Harel Levy (21:42.811)
אז זאת אומרת שגם בפרסום הממומן אתה צריך לבוא ולתת איזושהי הצעה קטנה יותר זאת אומרת כבר מהשלב הזה, לא להגיע לשלב המכירה ואז לפרק לו את זה אלא לתת לו איזשהו תירוץ התחלתי טוב להשאיר פרטים פעם ראשונה בכלל זאת אומרת לא להגיד לו בוא לכל החתונה אלא בוא רק
Harel Levy (22:12.219)
נכיר בוא נשב שעה לקפה
Tal Voronel (22:13.358)
כן אני חושב שאין פה נכון או נכון דרך אגב אוקיי כאילו ההצעה יכולה להיות ההצעה יכולה להיות באמת ״בוא נשב לקפה״ ואני אגיד לך מה הבעיה העיקרית שלך או למה אתה לא מצליח זה זה יכולה להיות ההצעה ההצעה יכולה להיות גם משהו קצת יותר דרמטי משהו יותר משמעותי כמו נבנה לך תוכנית אסטרטגית או נבנה לך את כל הסתם אני אומר עכשיו את אתה יודע מה שאני חושב עכשיו בעצם אתה צודק אתה צודק
יש, כי כשאני חושב על זה, יש בתהליך שיווקי שני דברים. יש את ההבטחה של אנחנו הולכים להגיע בסופו של דבר, ויש את ההצעה של, בוא, תראה מה שלומי. כאילו בוא, בוא נראה מה איתך וניתן לך איזה משהו קטן. אז ההבטחה היא באמת הגרנדיוזית יותר.
Harel Levy (22:58.459)
כן, ואז הדברים הנפוצים, אז יכולים להיות כזה שיחת אסטרטגיה, או פגישת תבחון, או כל מיני דברים כאלה קטנים
Harel Levy (23:11.131)
כן, משהו קטן ואז בעצם בשיחה מתקדמים איתו אבל זה בעצם הדבר הראשון, כדי שהוא לא יגיד מה עכשיו להשאיר פרטים לכל התוכנית ליווי של החצי שנה, של השנה הזאת עדיף שאני לא אשאיר בכלל וזהו
Harel Levy (23:59.355)
כן, אבל צריך לציין שאנחנו בודקים את זה, זאת אומרת, עושים את הטסטים, רואים אם זה עובד, לא עובד אבל כן, בוא נגיד ככלל אצבע, ככלל אצבע עכשיו עסק, שיווק פה לאוזן, מה עדיף לו לעשות, איך עדיף לו להתחיל בפרסום המומן, לדעתי, כן באיזושהי הצעה קטנה יותר
Tal Voronel (24:22.062)
כן זה נכון אני מסכים איזושהי הצעה ראשונית שממנה אתה ממשיך לדבר הגדול כאילו אתה נכון אתה ממשיך נכון נכון אבל אתה יודע מה עכשיו אולי אם אני צריך לזקק את הלמה יש לי את הסימן שאלה הפרצוף שלי משדר מדי פעם סימן שאלה סביב הדבר הזה כי אני חושב שזה גם זה בדרך כלל נכון ברמה העקרונית ברוב המקרים אבל יש עוד אלמנט אחד לפחות שעולה לי שצריך לקחת בחשבון
Harel Levy (24:32.667)
כן, רואים שזה עובד טיפה יותר טוב
Tal Voronel (24:51.726)
ומה היא מידת הייחודיות של העסק. אתה מבין, צורך הנה, יועצים עסקים יש אלפים. אז כיועץ עסקי אתה חייב לעשות את הצעד אחרי צעד הזה. לעומת זאת, סתם אני אומר, יש לנו מישהו בעל עסק שהוא מלווה, הוא עושה סוג של ייעוץ, ייעוץ עסקי ליבוענים. עכשיו כאלה, כאלה יש פחות. ולכן ככל שאתה יכול, ואז הוא, אנחנו עדיין לא שם כי רק התחלנו לעבוד.
אבל אצלו מהאינטואיציה שלי יכול שזה דווקא כן יכול לעבוד שאתה הולך להציע משהו שהוא משהו שהוא יותר גדול כאילו את כל החבילה לצורך העניין מראש בגלל היחודיות שלו. תבין מה אני אומר?
Harel Levy (25:38.011)
כן, שמה לדעתי דווקא עשינו טסט על שלוש הצעות
Harel Levy (25:46.651)
דווקא ההצעה יותר פשוטה עבדה. אני לא יודע אם זה בעצם, כן, אולי זה לא ההצעה הכי גדולה. אולי זו לא ההצעה הכי גדולה, אבל זה כן, איזשהו כן תהליך שהוא יותר מורכב מסתם איזו פגישה או משהו.
Tal Voronel (25:48.782)
נכון אבל לא מצינו, לא מצינו שם את הזה לדעתי
Tal Voronel (26:02.670)
כן נכון אבל שוב אני חושב שיש פה אחד אלמנטים שצריך לקחת בחשבון זה כמה העסק הוא ייחודי במענה שהוא יודע לתת כי שוב אתה יודע אם אתה באוקיינוס אדום אז אתה חייב לתת צעד אחד קטן אבל אם אתה באוקיינוס כחול ואתה מציע משהו שהשוק בחיים לא שמע אבל יש פעיה מטורפת אז עזוב אל תלך סחור סחור בואו תגיע תבין
Tal Voronel (26:26.478)
כן, זה שוב, זה לא חד משמעי, אבל… וברור שחייבים לנסות את זה ברמה העקרונית, אבל אני מסכ…
Harel Levy (26:32.443)
שום דבר מה שאנחנו רואים הוא לא חד משמעי, בוא נגיד ככה היינו אולי צריכים לפתוח עם זה כי תמיד, אתה אף פעם לא יודע מה יעבור, תמיד צריך לעשות טסטים, תמיד צריך לראות את הקהל, גם עם כל הניסיון וההכירות, גם שבעל עסק מכיר חושב שהוא מכיר את הקהל עשר שנים עדיין אתה עולה לאוויר, ואז מתנגש עם האמיציות ורואה שלא תמיד את דברים שחשבת שיהיווודו
Tal Voronel (26:34.126)
נכון לגמרי לגמרי כן נכון נכון
Tal Voronel (26:55.886)
video.
Harel Levy (27:02.203)
עובדים, ודווקא לפעמים הדברים שאמרת, בוא ננסה את זה בכל מקרה שיהיה, פתאום אתה רואה שזה מתפוצץ
Tal Voronel (27:06.830)
נכון כן. רואה איזה מגניב להלן, נכון. לגמרי, לגמרי בסוף, אתה יודע, כאילו הרבה פעמים מישהו אומר לי אנשים כאילו כאלה שרק עכשיו מתחילים להתנסות עם הממומן, הם אומרים, שמה, אני בעסק שלי נותן ודאות. עכשיו, אתה איש מקצוע בשיווק, תן ודאות מה קורה. עכשיו, אלף זה מעצבן שאומרים את זה, כן? אז… אבל…
Harel Levy (27:34.843)
זאת מה יהיה, כמה יעלה ליליד מהזה, זה תמיד כזה.
Tal Voronel (27:35.662)
מה יעלה, כמה יעלה, מה יעבוד, איך יעבוד. עכשיו הבעיה עם הדברים האלה, זה ששיווק הוא לא מתמטיקה. אז נכון, אתה מביא את כל הניסיון, אתה מביא את כל מה בדרך ללובד, אתה מביא שכל לתוך התהליך. אבל בסופו של דבר יש רק ישות אחת שתקבע. וזה השוק, ואין לך דרך אחרת לדעת את זה. ומי שחושב אחרת, מי שמבטיח כל מיני הבטחות, לפי דעתי הוא עושה עבל לעצמו, ללקוח.
ואולי גם לענף, לענף של השיווק, כי מציגים את זה כאילו זה איזה משהו מוחלט או מתמטי, אבל בפועל זה פשוט לא. זה פשוט לא ו… וזהו, צריך להכיר את זה. אז זכרת עלי עכשיו. זהו, טוב, עוד מה שרוצים לדבר עליו.
Harel Levy (28:28.603)
זהו נראה לי בנה מגניב
Tal Voronel (28:28.718)
יאללה מגניב. טוב אז יאללה שנה טובה לא? מה אומרים עכשיו? יאללה נדבר.
Harel Levy (28:34.363)
É, olha… Só notou, não.
Harel Levy (28:40.347)
Bye.