פרק 12 (טסטים)
Harel Levy (00:50.45)
השבוע נתקלנו בתופעה שמצריכה טסטים. ומה זה טסטים בעצם? תמיד אתה רוצה לראות מה עובד אצלך, איפה יש חורים, איפה אפשר לשפר כדי בסוף להביא את התוצאות הכי טובות. להביא את הליד עם הכי סבירות שירכוש בסופו של דבר.
Harel Levy (01:20.45)
הרי, עוד לידים ביום שהם לא רלוונטים זה לא ממש עוזר. יש כאלה אפשר שמספיק להם ליד אחד שניים ביום רק שיהיו איכותיים ושיהיו חמים ובעצם זה מה שמוביל אחרי זה לפגישות יותר, וזה בעצם מה שחשוב, אז איך אתה מגיע לזה בעצם אתה – צריך לעשות תסטים
Tal Voronel (01:44.725)
רגע, שנייה לאיך מגיעים את זה. בוא תספר לי מה היה לנו השבוע שבגללו בכלל הנושא הזה עולה לדיון.
Harel Levy (01:55.75)
אז ככה… לקוחה יקרה מאוד שבמשך תקופה מסוימת קיבלה לידים איכותיים. אם הזמן גם הצלחנו לשפר את זה, אבל היא קיבלה בערך שלושה-ארבעה לידים בשבוע שזה מספיק להם, זה מעולה בתקציבים שלהם
Tal Voronel (02:15.725)
כן צריך להגיד שזה לידים של מנכלים בכירים ושל מחזורים עם עשרות מיליונים.
Harel Levy (02:22.35)
כן, כלומר אנשים שקשה למצוא, וגם קהל מאוד מאוד מצומצם. ואנחנו כל הזמן אנחנו מוסיפים עוד תכנים, עוד מודעות, עוד דברים, בודקים, עוד דברים, כל כמה ימים אנחנו מעלים סרטון, חדש ופתאום, כל יום שני לידים בערך פי שלוש ממה שהיינו רגילים לקבל
Harel Levy (02:52.35)
אבל כמובן עדיין גם לא התלהבנו וחיכינו לעדכונים ב CRM כדי לראות מה קורה – אם אנשים שמתקדמים לפגישה ואנשים שקונים בסוף. אז חיכינו כמה ימים והמסקנה שהגענו אליה היא שהלידים לא איכותיים מספיק
Harel Levy (03:22.35)
ואז בעצם הבנו שהתוכן החדש שהעלנו, ועכשיו הגענו חזרה על הנקודה זה תמיד כמו איזה מרגל כזה אתה בודק מוצא עובד לא עובד, בודק חזרה, מתקדם עם מה שעובד, מוריד את מה שלא עובד עושה עוד פעם טסטים
Tal Voronel (03:48.125)
אז אותה לקוחה בעצם אנחנו התלבטנו שאנחנו קבלים מלא לידים, אנחנו מחכים לפידבק ובסוף הפידבק הגיע של ״חבר'ה הלידיים לא מספיק טובים״. אוקי אז עכשיו השאלה היא מה צריך לעשות עם הדבר הזה כאילו בוא נדבר על הדרך שלך לעשות לזה סוג של ריברס אינג'נירינג כדי שבסופו של דבר כן להתביית על התהליך השיווקי. אז בוא אז התחלת לדבר על טסטים תספר על איך אתה עושה את זה
Harel Levy (04:26.45)
אז יש אפילו שני שלבים, יש קודם כל את השלב הראשון של קמפיין חדש שבו באמת אנחנו לא יודעים כלום. יש לנו איזושהי תיאוריה גם מבחינת אסטרטגיה גם מבחינת הטכניקה של לבנות הקמפיין הממומן. יש לנו איזושהי תאוריה, אנחנו עכשיו עולים לאוויר ובודקים אותה, אם היא נכונה או לא נכונה
Harel Levy (04:56.45)
יוצרים טסטים חדשים אז השלב הראשון של קמפיין ממומן הוא בכלל לבדוק אם אנחנו בכיוון והשלב השני של לעשות טסטים לקמפיין קיים זה כבר לנסות ולשפר את האחוזי ההמרה בכל הפאנל השיווקי. עכשיו מה זה על הפאנל השיווקי? זה בעצם על הכל, מהשלב שבן אדם נחשף אליך עד שהוא משאיר פרטים ואפילו יש מכירים שאנחנו גם בונים תהליכים שיווקיים של אחרי שהוא השאיר פרטים אבל
Harel Levy (05:26.45)
כדוגמה בוא ניקח באמת את משלב החשיפה שזה המודעות, יש את ההצעה עצמה, את האסטרטגיה עצמה, יש את דף הנחיתה וכל מה שעובר בדרך בעצם, בין אם זה הקופי של המודעה…
Harel Levy (05:56.45)
יש את הפארטו של זה. לדוגמא אם מישהו מכיר את הניסוי המפורסם של המזון, שבדקו איזה צבע של כפתור ואיזה גוון של צבע כתום זה אני כבר אגיד פה לאנשים שלפעמים נתפסים על הדברים האלה זה פחות רלוונטי כי זה לא מה שעושה את ההבדל, אנחנו כבר יודעים שהאסטרטגיה יותר עושה את ההבדל, יותר הקופי ויותר ההצעה
Tal Voronel (06:29.225)
כן, אז אני אגיד מהצד של זה שמסתכל על האסטרטגיה של הקמפיינים שאנחנו עושים אז שיש לכל קמפיין יש את השלבים השונים שלו. נכון יש את המודעה, אחר כך בתוך המודעה יש את הקריאייטיב ואת הקופי ואת ההצעה, אחר כך יש דף הנחיתה ואחרי זה יש שלב השארת הפרטים ואת מה קורה
Tal Voronel (06:59.225)
אחרי השארת הפרטים, וכל אחד מהשלבים האלה הוא שלב שאפשר וצריך לבחון, אבל אני אגיד שאלה הם בחינות טקטיות. זה מה שאתה בודק טקטית, אבל חשוב לא פחות לבדוק את הלמעלה של זה, את האסטרטגיה. האם האווטאר בכלל שאנחנו פונים אליו זה האווטאר הנכון? זו תמיד שאלה שיושבת לנו בראש
Tal Voronel (07:29.225)
אם דייקנו באווטאר ומעבר לאווטאר נניח וקלענו לאווטאר האם ההבטחה שלנו היא נכונה האם מה שאנחנו מדברים עליו שאנחנו חושבים שמעניין את אותו אווטאר, האם זה הדבר שבאמת הכי מעניין אותו? אלה חלק מהדברים שאנחנו חייבים לבחון כל הזמן ותמיד אני חושב שאולי בגישה כאילו פסיכולוגית או מנטלית זה תמיד לגשת באיזה מן ספק. אני אף פעם לא באמת יודע
Tal Voronel (07:59.225)
כי אם תבוא בתחושה של ״אני יודע״ אז אני חושב שזה זו ארובה לכישלון כי ברגע שאתה חושב שאתה יודע אז אתה לא מנסה את הדברים, אתה לא בוחן את הדברים, אתה לא בוחן את המציאות. אתה לא בוחן את עצמך על בסיס המציאות וזו בעיה חמורה. והיה לנו מקרה כזה דרך אגב לאחרונה
Tal Voronel (08:29.225)
הערכה שקהל היעד שהוא הכי נכון עבורו, זה עורכי דין. אז עשינו, זיקקנו את זה, ואז עשינו, בנינו את כל התהליך השיווקי, את כל המסרים וכולי, ואז עלינו עם הקמפיין, והקמפיין דישדש למשך תקופה. אז עשינו את הטסטים על כל אחד מהשלבים השונים. עשינו הרבה מודעות, הרבה קריאיטיבים, ההבטחה, הצעה, הרבה, אבל ראינו שזה לא מתרומם, ואז הבנו שאנחנו צריכים לשנות אווטאר.
Tal Voronel (08:59.225)
במקום עורכי דין פנינו לאדריכלים ושם פתאום ישר בערך מהיום הראשון ראינו שהקמפיין הזה מגיב אחרת לחלוטין. אז זה מראה שהטסטים הם גם צריכים לבוא בכיוון הטקטי אבל תמיד צריך גם לשאול את עצמך את השאלות היותר עמוקות בקמפיין של מה שמזין את הקמפיין וזה האווטאר והמסרים לרוב. כלומר האם האם האסטרטגיה שלה נכונה בכלל.
Harel Levy (09:19.45)
נכון זה אפילו יותר מרמת הקמפיין זה אפילו ברמת האסטרטגיה של העסק, האסטרטגיה השיווקית של העסק כי עכשיו צריך לשאול אם מי אתה רוצה לעבוד זה משהו שיכול לשנות את העסק מקצה לקצה
Tal Voronel (09:34.725)
כן למשל הרבה אנחנו עובדים עם עסקי B2B אז עסקי B2B יש כאלה שאומרים לנו שהלקוח האידיאלי שלי שאני רוצה להביא הוא לקוחות ענקף אני רוצה לעבוד עם לא יודע אם קורפורייטס מטורפים עכשיו זה על הכיפאק אבל אם אתה מסתכל על זה בהסתכלות של קמפיין ממומן אז הקמפיין ממומן בדרך כלל הוא לא נכון
Tal Voronel (10:04.725)
אלא דווקא לקוח בסדר גודל בינוני בדרך כלל, אז זה לא גורף, אבל ברוב המקרים זה יותר נכון לעסק. ואז העסק צריך לשאול אותו רגע, אם נכון, אם בכלל להתעסק עם כאלה, אם כאלה שהם סדר גודל קטן ובעינוני ולא ענקים אז כן, זה לגמרי יכול לשנות את ההסתכלות העסקית של העסק, לחלוטין